dc.contributor.advisor | Sezer, Fahri | |
dc.contributor.author | Sağay, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2016-05-17T07:47:03Z | |
dc.date.available | 2016-05-17T07:47:03Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013 | en |
dc.identifier.citation | Sağay, Fatih. Ortaöğretim öğrencilerinin görsel iletişim araçlarını kullanım biçiminin öfke ve iletişim becerileri üzerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/2642 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.description.abstract | Bu çalışma ortaöğretim öğrencilerinin görsel iletişim araçlarını kullanım biçiminin, öğrencilerin öfke ve iletişim becerileri üzerine etkisinin belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Balıkesir ili merkez ilçede bulunan ortaöğretim kurumlarında 9, 10,11 ve 12. sınıflarda okuyan 318'si erkek, 413'ü kız toplam 731 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin öfke düzeyini saptamak amacıyla Spielberger (1983) tarafından geliştirilen ve Özer (1994) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği (SÖÖTÖ), iletişim becerileri düzeyini saptamak için Ersanlı ve Balcı (1998) tarafından geliştirilen İletişim Becerileri Envanteri veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Ayrıca anketin birinci bölümünde kişisel bilgi formu öğrencilerin demografik bilgilerinin toplanması amacıyla oluşturulmuştur. Araştırmada öğrencilerin Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği ve İletişim becerileri envanterinden aldıkları puanlar ile cinsiyet, evinde internete sahip olup olmaması, cep telefonundan internet erişimine sahip olup olmaması, evlerindeki odalarında TV olup olmaması, internet kullanım süresi, elektronik ortamda oynadıkları oyun türü, internette vakit geçirme yöntemi, TV izleme süresi ve TV'de izledikleri program türü değikenleri ile arasındaki ilişki belirlemek amaçlanmıştır. Verilerin analizinde t-testi, tek yönlü varyans analizi ve Tukey HSD kullanılmıştır Araştırma sonuçlarına göre; ortaöğretim öğrencilerinin cinsiyet, evinde internete sahip olup olmaması, cep telefonundan internet erişimine sahip olup olmaması, internet kullanım süresi, internette vakit geçirme yöntemi, TV de izledikleri program türü ile öfke durumlarının ve iletişim becerilerinin üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu saptanmıştır. Ayrıca öğrencilerin evinde internete sahip olup olmamasının, elektronik ortamda oynadıkları oyun türünün ve TV izleme süresinin, onların öfke durumlarının ve iletişim becerilerinin üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı saptanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This study has been conducted to find out how the high school students use the visual means of communication and how these affect the students' communication skills and anger. The study group students at 9th,10th, 11th and 12th classes are from the central province of Balıkesir and the group consists of total of 731 students: 318 male, 413 female. The State - Trait Anger Scale (STAS) which was developed by Spielberger (1983) and adapted to Turkish by Özer (1994) was used to measure the anger levels of students and "Comunication Skills Scale" which was developed by Ersanlı and Balcı (1998) was used to measure the communication skills level of students as data gathering instruments.At the fırst part of the survey,a personal information form was also formed to gather demographic information about the students. In the study,ıt is aimed to determine the relationship between the students they got from "permanent anger and anger expression way scale" and "communication skills scale" were compared with their sex,having an internet connection at home, internet connection via mobile phone, having TV at their own room, time spent on the net, game type they play on internet, time-spending ways on internet, time spent watching TV, TV programmes they watch result of the data t-test, one-way variation analysis and Tukey HSD were used. According to the result of the analysis, it is determined that there is a significant correlation between students' genders, having internet connection at home or not, having internet connection via mobile phone or not, time spent on internet, the way they spend time on internet, the types of programmes they watch on TV, and the anger level and communication skills of the students.However, it is also found out that thereis no significiant correlation between having a TV set in their own room, the time they spent watching TV and the type digital games they play an Internet, and the anger level and communication skills of the students. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Görsel İletişim Araçları | |
dc.subject | Öfke | |
dc.subject | İletişim | |
dc.subject | İnternet | |
dc.subject | Tv | |
dc.subject | Cep Telefonu | |
dc.subject | Visual Means of Communication | |
dc.subject | Anger | |
dc.subject | Communication | |
dc.subject | Mobile Phone | |
dc.title | Ortaöğretim öğrencilerinin görsel iletişim araçlarını kullanım biçiminin öfke ve iletişim becerileri üzerine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | High school students use of visual means of communication and its effects upon their communication skills and anger levels | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |