Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBattal, Nevzat
dc.contributor.advisorSekendiz, Orhan A.
dc.contributor.authorYıldırım, Osman
dc.date.accessioned2016-01-14T07:41:42Z
dc.date.available2016-01-14T07:41:42Z
dc.date.issued2000
dc.date.submitted2000en
dc.identifier.citationYıldırım, Osman. Lise 1. sınıflarda okutulmakta olan biyoloji dersinin program tasarısı. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2000.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/260
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmada, lise birinci sınıf Biyoloji dersinin program tasarısı, Benjamin S. Bloom' un "Tam Öğrenme Modeli" esas alınarak hazırlanmıştır. Bu çalışmada sırasıyle şu işlemler gerçekleştirilmiştir. * Şubat 1998 tarih ve 2485 sayılı Tebliğler Dergisinde yayınlanan Lise Birinci Sınıf Biyoloji dersinin programı tasarısı, Milli Eğitim Bakanlığının konu ile ilgili çalışmaları, YÖK / Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimine yönelik hazırlanan Biyoloji Öğretimi dokümanları ve alanla ilgili diğer kaynaklar gözden geçirilmiştir. * Tasarının altı ünitesi belirlenmiş ve her bir ünitenin alt başlıkları sap tanmıştır. * Her ünitenin içerik analizleri yapılmıştır. * Analiz sonucunda saptanan davranışlar arasında aşamalılık ilişkileri ku rulmuştur. * Ünitelerin hedef davranışlarını öğrenciye kazandırmaya yönelik, planlar hazırlanmıştır. * Ünitelerdeki hedef davranışlara ulaşılıp ulaşılmadığını saptamaya yönelik izleme testleri hazırlanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the curriculum design of the High School's first grade Biology Course has been prepared in accordance with Benjamin S. Bloom's Mastery Learning Model. Following procedures were conducted in this study: *Literature regarding the curriculum design of the high school's first grade Biology course that was published in the Bulletin No.2485,dated February 1998, National Ministry of Education publications on the subject,the documentaries for teaching biology which are prepared for the Preservice Teacher Training Project by YÖK and IMF- World Bank Turkey's National Education Development project and other sources on the subject were reviewed. The six units of the design were identified and sub-units for each unit were determined. *Content analysis was conducted for each unit. * Sequential relationship among the behaviours was determined and content analysis was set up through the behaviors aimed. *Unit plans were prepared in order to make students gain the intended behav iours. *Formative tests were prepared to find out whether the units' behavioral object ives were accomplished by the students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLise Birinci Sınıf Biyoloji Dersi
dc.subjectBiyoloji Eğitimi
dc.subjectProgram Tasarısı
dc.subjectHigh School First Grade Biology Course
dc.subjectBiology Education
dc.subjectCurriculum Design
dc.titleLise 1. sınıflarda okutulmakta olan biyoloji dersinin program tasarısıen_US
dc.title.alternativeThe Curriculum design for lycee 1 biology lessonen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster