dc.contributor.advisor | Sarıtaş, M. Tuncay | |
dc.contributor.author | Yıldız, Emel | |
dc.date.accessioned | 2016-05-05T07:38:20Z | |
dc.date.available | 2016-05-05T07:38:20Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011 | en |
dc.identifier.citation | Yıldız, Emel. Web-tabanlı senkron derslerin öğretmen adaylarının uzaktan eğitime karşı tutumları ve senkron teknolojileri kabulleri üzerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/2478 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı web-tabanlı senkron öğrenme ortamı tasarlayıp geliştirerek, öğretmen adaylarının uzaktan eğitime karşı tutumlarının ölçülmesidir. Ayrıca çalışmada kullanıcıların üç farklı değişkene göre i) algılanan kullanışlılık, ii) algılanan kullanım kolaylığı, iii) teknolojiyi kullanmaya yönelik niyet çevrimiçi senkron öğrenme teknolojilerinin kabulünün araştırılması hedeflenmiştir. Bu öğrenme ortamında öğrenciler, dört öğretim üyesinden (University of Nevada-USA, Gazi University, Marmara University and On Dokuz Mayıs University) dört hafta boyunca her biri iki saat olan toplam sekiz saatlik ders almışlardır. Çalışmada veri toplama ve analizinde nitel ve nicel araştırma metodolojisi birlikte kullanılmıştır. Nitel veriler yapılandırılmış görüşme formlarıyla katılımcılarla birebir görüşülerek toplanmıştır. Görüşme soruları Teknoloji Kabul Modeli (Davis, 1989) çerçevesinde oluşturulmuştur. Nitel veriler ise Uzaktan Eğitime Karşı Tutum Ölçeği (Ağır, Gür, Okçu, 2008) aracılığıyla toplanmıştır. Bulgular; öğretmen adaylarının çevrimiçi senkron öğrenme ortamlarında yaşadıkları deneyimlerin, onların uzaktan eğitime karşı ön-test ve son test tutumları arasında istatistiksel olarak olumlu yönde önemli bir fark olduğunu göstermiştir. Ayrıca bulgulara göre; öğretmen adayları, senkron sistemleri sağladıkları faydalar (%63,31), kullanım kolaylığı (%26,62) ve bu sistemleri kullanma isteklerinin olması (%10,07) nedeniyle senkron teknolojilerin kabul gördüğü saptanmıştır. Senkron teknolojilerin en çok sağladığı faydalar (zaman ve mekan esnekliği, fırsat eşitliği, farklı kültürlerle etkileşim, anında dönüt, multimedya kullanımı, motivasyon artışı, aktif katılım sağlaması, eğitime yardımcı olması, ekonomik olması, tekrarlanabilmesi ve hayat boyu öğrenme sağlaması vb.) nedeniyle kabul görmesi bu ortamların beğenildiğini ve senkron teknolojilerden yararlanma düzeyinin artacağını göstermektedir. Bu süreçte senkron öğrenme ortamları ve sistemleriyle ilgili her türlü çalışma önem arz etmektedir. Bu sistemlerin tüm eğitim kademelerindeki öğretmenlere tanıtılması ve kullanımının teşvik edilmesi, uzun vadede doğacak teknolojik yeniliklerin öğrenme ortamlarına hızla entegre edilmesine yardımcı olacaktır. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to design and develop a web-based synchronous learning environment and to examine the attitudes of pre-service teachers towards distance education in general. Furthermore, this study is aimed at investigating the users' acceptance of the online synchronous learning technology in terms of three factors: i) perceived usefulness, ii) perceived ease of use, and iii) intention to use the technology. In this learning environment, students got involved in 2-hour each four different seminars in four weeks offered by four faculty members from University of Nevada, USA, Gazi University, Marmara University and On Dokuz Mayıs University. In this study, both qualitative and quantitative research methodology are used for data collection and analysis. Qualitative data is collected through one-to-one structured interviews with participants. Interview questions were created based on the Technology Acceptance Models (Davis, 1989). Quantitative data is collected by conducting a survey - Attitudes towards Distance Education (Ağır, Gür, Okçu, 2008). The findings showed that after having a learning experience in the online synchronous educational environment, there is a statistically significant difference between teacher candidates' pretest on their attitudes towards distance education and their post-test results of that in a positive way. Moreover, the findings reveal that teacher candidates accept this technology as a result of its perceived usefulness (%63,31), perceived ease of use (%26,62) and the willingness or intention to use these systems (%10,07). The study reveals that the most beneficial aspects of synchronous technologies are perceived by the users as the following: flexibility of time and place, equal opportunity, social interaction, immediate feedback, use of multimedia, increase in motivation, active participation, enhancement in learning, being economic, reusable learning objects, and lifelong learning opportunities. These results indicate that the use of this kind of synchronous technologies will be utilized more and more in the near future. The process in which a number of studies conducted about synchronous learning environments or systems is of great importance. The introduction and the encouragement for the employment of these systems in terms of teacher candidates will help new and innovative technologies be integrated easily into educational contexts in the future. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Senkron Web Konferansları | en_US |
dc.subject | Senkron Öğrenme Ortamları | en_US |
dc.subject | Teknoloji Kabul Modeli | en_US |
dc.subject | Uzaktan Eğitim | en_US |
dc.subject | Synchronous Web Conferences | en_US |
dc.subject | Synchronous Educational Environments | en_US |
dc.subject | Technology Acceptance Model | |
dc.subject | Distance Education | |
dc.title | Web-tabanlı senkron derslerin öğretmen adaylarının uzaktan eğitime karşı tutumları ve senkron teknolojileri kabulleri üzerine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effects of the synchronous web conferences on the attidudes of the candidate teachers to the distance learning and their acceptance of synchronous technologies | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |