Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGür, Hülya
dc.contributor.authorİpekli, Nalan
dc.date.accessioned2016-05-05T06:52:39Z
dc.date.available2016-05-05T06:52:39Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013en
dc.identifier.citationİpekli, Nalan. 10. sınıf öğrencilerinin çoklu zeka alanlarının belirlenmesi ve matematiğe karşı tutumlarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2474
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractAraştırmada onuncu sınıf öğrencilerinin çoklu zeka alanları ve matematik dersine karşı tutumları; çoklu zeka alanları ile matematik tutumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Öğrencilerin zeka alanlarını keşfetmeleri ve matematiğe karşı tutumlarını ve yaklaşımlarını gözden geçirmeleri amaçlanmıştır. Araştırma Niğde il merkezinde sekiz ortaöğretim kurumunda öğrenim gören 695 onuncu sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak; kişisel bilgi formu, çoklu zeka envanteri ve matematik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler t-testi ve One Way Anova testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada bedensel- kinestetik zeka alanında alınan puanların diğer zeka alanlarına göre daha yüksek olduğu bulunmuştur. Bunun yanında matematik tutum ölçeği puanlarının ortalamanın üzerinde olduğu görülürken, mantıksal-matematik zeka alanı ve görsel-uzaysal zeka alanı puanları ile matematik tutumu arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca günlük ders çalışma saati arttıkça mantıksal-matematik, görsel-uzaysal, sözel-dilsel ve içsel zeka alanı puanlarının da arttığı bulunmuştur. Dersler projeler, şemalar ve görsellerle işlenebilirse öğrencilerin matematiğe yönelik daha olumlu tutum geliştirmesinde etkili olacağı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn the research the attitudes of 10th grade students towards multiple intelligence domains and mathematics and the relation between multiple intelligence domains and mathematics attitudes were examined. Students' discovery of their own multiple intelligence domain and review of their attitudes towards mathematics were aimed. The research was conducted to 695 10th grade students who receive education in 8 high schools in central Niğde. Personal information form, multiple intelligence inventory and mathemathics attitude scale were used as data collection tools. The data obtained from the research were analysed by using t- testing and One Way Anova testing. In the research, it has been found out that the scores obtained from bodily-kinesthetic intelligence domain is higher than the other intelligence domains. In addition to this, while mathematical attitude scale scores are noticed to be higher than the average, it has been found that there is a significant positive way connection between logical-mathematical, visual-spatial intelligence domains and mathematical attitude. It has also been found out that the more study hours one has, the higher logical mathematical, visual-spatial, verbal-linguistic and intrapersonal intelligence scores he/she gets. If the lessons can be studied with projects, charts and visuals, it will be effective in the way students devolop a possitive attitude towards mathematics.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCinsiyet
dc.subjectÇoklu Zeka
dc.subjectMatematik Tutumu
dc.subjectZeka
dc.subjectGender
dc.subjectMultiple Intelligence
dc.subjectMathematical Attitude
dc.subjectİntelligence
dc.title10. sınıf öğrencilerinin çoklu zeka alanlarının belirlenmesi ve matematiğe karşı tutumlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining 10th grade students' multiple intelligence domains and examining the relationship with their attitudes towards mathematics and multiple intelligence domainsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster