dc.contributor.advisor | Perkmen, Serkan | |
dc.contributor.author | Dağistanlı, Ömer | |
dc.date.accessioned | 2016-04-26T11:26:49Z | |
dc.date.available | 2016-04-26T11:26:49Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013 | en |
dc.identifier.citation | Dağiştanlı, Ömer. Kimler bilişim teknolojileri öğretmeni olmalı? meslek kişiliği yaklaşımı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/2455 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki bilişim teknolojileri öğretmenlerinin mesleklerinden memnuniyetini ölçmek ve kişiliğin memnuniyet düzeyi ile olan ilişkisini incelemektir. Holland ve Eşitlik Teorisi çalışmanın teorik çerçevesini oluşturdu. Çalışmaya Türkiye'nin çeşitli yerlerinden 121 bilişim teknolojileri öğretmeni katıldı. Katılımcıların 75'i erkek 46'sı bayan öğretmendir. Sonuçlar bilişim teknoloji öğretmenlerinin mesleki memnuniyetlerinin düşük olduğunu ve gerçekçi kişiliğin memnuniyetle istatistikî olarak anlamlı ilişkili olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bu sonuçlara dayalı olarak gerçekçi kişiliğe sahip bireyler için bilişim teknolojileri öğretmenliğinin ideal meslek olduğu söylenebilir. | en_US |
dc.description.abstract | The main purpose of the current study was to examine vocational satisfaction of information technology teachers and the role of personality on their satisfaction. Holland and Equity theories served as the theoretical frameworks for the current study. Participants were 121 information technology teachers in Turkey. Results indicated that the vocational satisfaction of information technology teachers were low and satisfaction was significantly related to satisfaction. Based on these results, the profession of information technology teaching seems to be an ideal career for those with realistic personality traits. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri | |
dc.subject | Mesleki Tatmin | |
dc.subject | Holland Teorisi | |
dc.subject | Information Technology Teashers | |
dc.subject | Vocational Satisfaction | |
dc.subject | Holland Theory | |
dc.title | Kimler bilişim teknolojileri öğretmeni olmalı? meslek kişiliği yaklaşımı | en_US |
dc.title.alternative | Who should work as information technology teachers? vocational personality approach | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |