Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaramete, Ayşen
dc.contributor.authorBurmabıyık, Alper
dc.date.accessioned2016-04-13T10:24:41Z
dc.date.available2016-04-13T10:24:41Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015en
dc.identifier.citationBurmabıyık, Alper. Geometrik cisimlerin öğretimi için geliştirilen 3 boyutlu mobil uygulamalar hakkında öğrenci ve öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2414
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmada, çoklu ortam ögeleri ile görsel tasarım prensipleri göz önünde bulundurularak, ADDIE öğretim tasarım modeline göre hem tablet bilgisayar hem de etkileşimli tahta ile uyumlu çalışan, matematik dersinin katı cisimler ile ilgili geometri konularına yönelik etkinlikler barındıran bir öğrenme materyali geliştirilmiştir. Analiz basamağında Matematik öğretmenleri ve alan uzmanları ile görüşülerek konu alanı, hedef kitle ve geliştirme ortamı belirlenmiştir. Tasarım basamağında belirlenen konunun kazanımları doğrultusunda etkinlikler planlanmıştır. Geliştirme basamağında tasarlanan etkinliklerin programlama diline aktarılarak kodlaması yapılmıştır. Etkinlikler çalıştırılabilir hale geldikçe hedef kitleyi temsil eden katılımcıların materyali kullanması sağlanmıştır. Katılımcıların bildirdiği ve araştırmacının gözlemlediği hatalar giderilmiştir. Geliştirilen materyalin katılımcılar tarafından kullanılmasının sağlanması uygulama basamağında gerçekleştirilmiştir. Öğretmenler ile öğrencilerin aktif katılımlarıyla gerçekleştirilen çalışmada, katılımcılar tarafından materyalin sürekli test edilmesi sağlanmış ve katılımcılardan alınan görüşler ile araştırmacı tarafından yapılan gözlemlere göre materyale son şekli verilmiştir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden eylem araştırmalarının bir türü olan biçimlendirici araştırma (formative research) yöntemi kullanılmıştır. Biçimlendirici araştırmanın "uygulama sırasında veri toplama (in vivo naturalictic cases)" ve "uygulama sonrasında veri toplama (post facto naturalictic cases)" tekniklerinden faydalanılmıştır. Öğretmen ve öğrencilerden oluşan katılımcılarla standartlaştırılmış açık uçlu sorular ile görüşmeler yapılmıştır. 5 Matematik öğretmeni ve 8 lise öğrencisi ile yaklaşık 20'şer dakika süren görüşmeler ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler NVivo 8 programı ile analiz edilmiştir. Katılımcılar genel olarak geliştirilen materyali beğendikleri ve kullanmak istediklerini belirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractIn this study, considering multimedia elements and visual design principles, a learning material which includes activities on solid objects and geometry subjects of Mathematics lesson and runs compatible with tablets and interactive board with respect to ADDIE teaching design model was developed. In analysis stage, subject field, target group and development environment were identified interviewing with Mathematics teachers and experts of the fields. Activities were planned in accordance with the achievements of the subject that was identified in design stage. The coding of the designed activities was carried out by being transferred to programming language in the development stage. As long as the activities became operable, the use of the material by the participants who represent the target group was provided. The error reported by the participants or observed by the researcher was corrected. Use of the material by the participants was provided in the application stage. Through the active involvements of the students and teachers to the study, continuous testing of the material by the participants was ensured and the material was finalized according to the comments received from the participants and the observations made by the researcher. In this study, formative research method which is a type of action research in qualitative research was used. In vivo naturalictic cases and post facto naturalictic cases techniques of formative research was utilized. Interviews with students and teachers were carried out with standardized open ended questions. Interviews with 5 Mathematics teachers and 8 high school students which took about 20 minutes each were recorded with voice recorder equipment. The data obtained from the interviews was analyzed with Nvivo 8 program. In general, participants indicated that they enjoyed the material and would like to use it.en_US
dc.description.sponsorshipBu tez çalışması Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından 2014/140 no’lu proje ile desteklenmiştir.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectADDIE Tasarım Modeli
dc.subjectEtkileşimli Tahta
dc.subjectMobil Öğrenme
dc.subjectTablet Bilgisayar
dc.subjectADDIE Design Model
dc.subjectInteractive Boards
dc.subjectMobile Learning
dc.subjectTablet Computer
dc.titleGeometrik cisimlerin öğretimi için geliştirilen 3 boyutlu mobil uygulamalar hakkında öğrenci ve öğretmen görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe views of students and teachers on 3 dimensional mobile applications developed for teaching geometric shapesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster