Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYavuz, Fatih
dc.contributor.authorUysal, Nuriye Değirmenci
dc.date.accessioned2016-01-20T13:49:40Z
dc.date.available2016-01-20T13:49:40Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015en
dc.identifier.citationUysal, Nuriye Değirmenci. A Study on very young learners learning English through lexical chunks. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2304
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractTeaching English as a foreign language (EFL) to very young learners (VYL) is at the core of educational concerns in many countries. Some research has been conducted as to the teaching methods and approaches in accordance with the characteristics of learners. In addition, a few studies investigate the vocabulary teaching and learning of VYLs. However, there are limited studies on chunk learning rather than single vocabulary items in EFL classrooms. Thus, this study aims to examine to what extent lexical chunks are comprehended and produced by very young language learners. The study was carried out at Necatibey Preschool in Balıkesir, Turkey and the participants of the study were 14 six-year-old preschoolers. In the study, weekly tests and post-tests were administered to very young EFL learners. The data was analyzed with the aid of SPSS in two steps. First, the frequencies were found for the lexical chunks for each week. Then, the values of ANOVA and independent samples tests were examined to see the correlation between the dependent and independent variables. Results indicate that lexical chunks help comprehension and retrieve information providing students the language in context. Participants were able to understand and produce the lexical chunks to great extent. Therefore, it is suggested that lexical chunks are to be included in learning English as a foreign language.en_US
dc.description.abstractOkul öncesi dönemde çocuklara yabancı dil olarak İngilizce öğretimi birçok ülkede eğitimin odak noktalarından biridir. Çocukların karakter özellikleriyle uyumlu olarak öğretim metod ve yaklaşımları ve kelime öğretimi ve öğrenimi üzerine bazı çalışmalar yapılmış olsa da, bağımsız olarak öğretilen kelimeler yerine sözcük öbeklerinin öğrenimi üzerine çok az sayıda çalışma yapılmıştır. Bu çalışma, okul öncesi dönemdeki çocukların sözcük öbeklerini öğrenme ve üretimlerini incelemeyi amaçlamıştır. Çalışma Necatibey Anaokulunda uygulanmış ve altı yaş grubu 14 öğrenci bu çalışmaya katılmıştır. Anaokulu öğrencilerine her hafta ve uygulama sonunda testler yapılmıştır. Bu testler sonucunda ulaşılan bilgiler SPSS yardımıyla iki aşamada değerlendirilmiştir. İlk olarak, sözcük öbeklerinin öğrenme ve üretme yüzdeliği hesaplanmış, sonrasında ANOVA değerleri ve bağımsız grup testleri incelenerek, bağımlı değişken ve bağımsız değişkenler arasındaki korelasyon bulunmuştur. Sonuçlar; sözcük öbeklerinin, dili bağlam içerisinde göstererek, anlama ve bilgiye erişmede yardımcı olduğunu göstermiştir. Çalışmadaki çocuklar, verilen ifadeleri büyük ölçüde anlayabilmiş ve üretebilmiştir. Bu sonuçlara dayanarak, yabancı dil olarak İngilizce öğreniminde sözcük öbeklerine yer verilmesi önerilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYabancı Dil Olarak İngilizce
dc.subjectOkul Öncesi Dil Öğretimi
dc.subjectVery Young Learners
dc.subjectEnglish as a Foreign Language
dc.subjectLexical Chunks
dc.subjectFixed Expressions
dc.subjectLexical Approach
dc.titleA study on very young learners learning lexical chunksen_US
dc.title.alternativeSözcük öbekleri kullanılarak okul öncesi İngilizce öğrenimi üzerine bir çalışmaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster