Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErdem, Barış
dc.contributor.authorKarataş, Ahmet
dc.date.accessioned2016-01-20T07:57:40Z
dc.date.available2016-01-20T07:57:40Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013en
dc.identifier.citationKarataş, Ahmet. Otel işletmelerinde kronizmin iş tatmini ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkileri: Muğla bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2196
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractKronizm uygulamaları, sosyal hayatın her alanında olduğu gibi iş hayatında da sıkça karşımıza çıkmaktadır. İşletmelerdeki kronizm uygulamalarının yönetimin ve kayırılan işgörenin beklentisinin aksine diğer işgörenler üzerinde çeşitli olumsuz yansımaları bulunmaktadır. Kronizmin, iş hayatında örgütlere ve işgörenlere yönelik çift yönlü zararları söz konusudur. Bu da turizm işletmelerinin rekabet edebilirliğini zorlaştırmaktadır.Bu araştırmada, otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin kronizm algıları ile iş tatmini ve işten ayrılma niyeti arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Örneklem olarak Muğla ilinde faaliyet gösteren üç, dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenler seçilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar, hipotezleri doğrulamıştır. Bulgulara göre, kronizm ile iş tatmini arasında anlamlı ve negatif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Kronizm ile işten ayrılma niyeti arasında ise, anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractCronyism confronts us in work space, as in all other areas of social life daily. The cronyism exercises in businesses have various negative reflections on other employees contrary to the expectations of administration and the protected employee. Cronyism has double-sided damages in business life both on the organizations and employees. This situation hardens the competitiveness of tourism businesses. This research analyzes the cronyism perceptions of employees in hotel businesses and its relation with job satisfaction and intention of job quitting. Employees working in three, four and five stars hotel businesses in Mugla have been chosen as random samples. Results certify the hypotheses. Findings ascertained a meaningful and negative relationship between cronyism and job satisfaction. Also, a meaningful and positive relationship between cronyism and job quitting was defined.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtel İşletmeleri
dc.subjectİşgörenleren_US
dc.subjectKayırmacılıken_US
dc.subjectKronizmen_US
dc.subjectİş Tatminien_US
dc.subjectİşten Ayrılma Niyetien_US
dc.subjectHotel Enterprisesen_US
dc.subjectEmployeesen_US
dc.subjectFavoritismen_US
dc.subjectCromyismen_US
dc.subjectJob Satisfaction
dc.subjectIntention of Job Quitting
dc.titleOtel işletmelerinde kronizmin iş tatmini ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkileri: Muğla ilinde bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe effects of cronyism on job satisfaction and intention of job quitting at hotel enterprises: A research in Muğlaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster