Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahan, Hasan Hüseyin
dc.contributor.authorKalkay, İbrahim
dc.date.accessioned2016-01-20T07:57:40Z
dc.date.available2016-01-20T07:57:40Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013en
dc.identifier.citationKalkay, İbrahim. 6.-7. ve 8. sınıf öğretim programlarının yansıtıcı düşünme becerilerini kazandırma düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2186
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı öğretmen görüşlerine göre 6.-7. ve 8. sınıf öğretim programlarının yansıtıcı düşünme becerilerini kazandırma düzeyini belirlemektir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırma Balıkesir İlinde görev yapmakta olan 559 branş öğretmeni ile yapılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen 'Yansıtıcı Düşünme Düzeyini Belirleme Ölçeği' ile toplanmıştır. Ölçeğin geçerliliğini belirlemek için faktör analizi yapılmıştır. Ölçeğin güvenirliğine ilişkin ise, madde toplam korelasyonu ve Cronbach Alfa değerleri hesaplanmıştır. Ölçeğin Cronbach Alfa kat sayısı değeri .95 bulunmuştur. Veri analizinde Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 17.0 programı kullanılmıştır. Elde edilen veriler yüzde ve frekans analizi, ilişkisiz örneklemler için t testi, bağımsız örneklemler için tek faktörlü varyans analizi, parametrik olmayan analiz tekniklerinden mann whitney u testi ve kruskal wallis h ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlere göre 6.-7. ve 8. sınıf öğretim programları yansıtıcı düşünme becerilerini kısmen kazandırdığı saptanmıştır. Öğretmen görüşleri okul grubuna, cinsiyete ve mesleki kıdeme göre anlamlı farklılık gösterirken branş açısından anlamlı bir farklılık göstermemektedir.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to designate the level of gaining reflective thinking skills through 6.-7. and 8. class curriculum. This research is survey model. The research was carried out with 559 subject teachers who serves in Balikesir. Datas were collected with 'Determination The Level Of Reflective Thinking Scale' generated by the researcher. Factor analysis was made to determinate the validity of the scale. Item total correlation and cronbach's alpha range were calculated for the realiability of the scale. Cronbach's alpha coefficient value was .95. The program Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 17.0 was used for the data analysis. Datas ara obtained by using frequency ratio analysis, T test for unconnected samples, one way ANOVA for detached samples, Mann Withney U test (nonparametric test) and Kruskal Wallis h test. According to the results of the research, considering teacher views, 6.-7. and 8. class curriculum carries out reflective thinking skills on the level of partially agree.Teacher's opinions differ according to school group, gender and professional seniority whereas they don't show significant difference in terms of branches.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYansıtıcı Düşünmeen_US
dc.subjectÜst Düzey Düşünme Becerilerien_US
dc.subjectÖğretim Programıen_US
dc.subjectProblem Çözmeen_US
dc.subjectKendini Tanımaen_US
dc.subjectBilgiyi İlişkilendirmeen_US
dc.subjectÖğrenmeye İstekliliken_US
dc.subjectReflective Thinkingen_US
dc.subjectHigh-Order Thinking Skillsen_US
dc.subjectCurriculum
dc.subjectProblem Solving
dc.subjectSelf Knowledge
dc.subjectAssociating Information
dc.subjectWillingness To Learning
dc.title6.-7. ve 8. sınıf öğretim programlarının yansıtıcı düşünme becerilerini kazandırma düzeyine ilişkin öğretmen görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeacher views on the level of gaining reflective thinking skills through 6.-7. and 8. class curriculumen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster