Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAvcıkurt, Cevdet
dc.contributor.authorÇoban, Gamze
dc.date.accessioned2016-01-20T07:57:39Z
dc.date.available2016-01-20T07:57:39Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013en
dc.identifier.citationÇoban, Gamze. Midilli Adası'ndan gelen ziyaretçilerin alışveriş davranışı ve alışverişten memnuniyet düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2184
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractAlışveriş, turizm içinde yer alan ve insanların hoş vakit geçirmesine yardımcı olan bir boş zaman aktivitesi olarak içinde bulunduğumuz modern çağda büyük bir öneme sahiptir. Bu sebeple, ekonomik amaçlı alışveriş turizmi ile turistik destinasyonun çekiciliğini arttıracak önlemler alınmalıdır. Turistlerin hangi ürünleri aldıklarının incelenmesi, bu ürünlerin demografik özelliklere göre değişip değişmediğinin belirlenmesi ile bir pazarlama politikası geliştirmek mümkün olabilecektir. Bu çalışmanın temel amacı, Midilli Adası’nda ikamet eden Yunanistan vatandaşlarının Ayvalık’ı ziyaret edişlerinde satın aldıkları ürünlerin neler olduğunun incelenmesi ve satın alınan ürünün demografik özelliklere göre değişip değişmediğinin belirlenmesidir. Bir turistik destinasyonu ziyarete gelen turistler hakkında bilgi edinilmesi ve memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi, turistik ürünlerin şekillendirilmesinde ve ziyarete gelen turist tipine göre turizmi geliştirici önlemlerin alınmasında yarar sağlayacaktır. Bu nedenle, bu araştırma ile ayrıca, söz konusu turistlerin profilinin belirlenmesi ve Ayvalık’a ilişkin memnuniyet düzeylerinin ortaya konması da amaçlanmıştır. Bu amaçlara ulaşmak için, öncelikle bir literatür incelemesi yapılmış ve bu bilgilerden yola çıkarak bir saha araştırması gerçekleştirilmiştir. Veri toplama yöntemi olarak anket metodu seçilmiş ve veriler SPSS 16.0 paket programında analiz edilmiştir. Araştırmada kullanılan anket formunda, cevaplayıcıların demografik özelliklerini belirlemeye yönelik sorular, turizm açısından Ayvalık’ı tercih nedenlerine ilişkin sorular, Ayvalık’ta satın alınan ürünlere ve satın alma nedenlerine ilişkin sorular ile Ayvalık’tan memnuniyet düzeylerini belirlemeye yönelik sorular yer almaktadır. Bu sorulardan hareketle, bu araştırmanın Ayvalık’a Midilli Adası’ndan gelen Yunanistan vatandaşlarının profilinin belirlenmesini, satın aldıkları ürünlerin ve bu ürünlerin hangi amaçla satın alındığının ortaya konmasını sağlayarak, Ayvalık’taki kamu kurumlarına ve özel işletmelere pazarlama politikası geliştirmeleri konusunda yol gösterici olabileceği düşünülmektir. Ayrıca, çalışmanın cevaplayıcıların Ayvalık’tan memnuniyet düzeylerinin belirlenmesine ve dolayısıyla Ayvalık’ın turizm açısından olumlu ve olumsuz yönlerinin ortaya konmasına yardımcı olarak Kamu yöneticilerine ve özel işletmelere bu konuda önlemler almaları için bir fikir vereceği umulmaktadır.en_US
dc.description.abstractShopping is of great importance as a spare time activity which both takes part in tourism and makes people have a pleasant time within the modern period of our time. Therefore, the measures have to be taken to increase the attraction of shopping tourism together with tourist destination. It will be possible to develop a marketing policy by studying which goods the tourists, that are customers, buy and determine if these goods change according to demographic qualities. Thus, it can be possible to develop a marketing policy as to the goods these tourist mass buy and their demographic qualities. The main object of this survey is to study what kind of goods Greek citizens residing in Mytilene buy when they come to Ayvalık and if the goods purchased change according to demographic qualities. It will provide benefit in sorting touristic goods and taking measurements developing tourism in respect of tourist type to get information about thetourists visiting a tourist destination and specify satisfaction rates. Fot this reason, it is also intended to specify types of tourists in question and indicate their satisfaction rates for Ayvalık. In order to achieve these objects, first a literature survey has been made and based on this information, a field research has been done. Survey method was determined as a way of collecting data and the data was analysed in packet program SPSS 16.0. In the survey form used for research are questions intended to determine demographic qualities of those giving answers, questions regarding reasons for choosing Ayvalık in terms of tourist destination, the goods purchased in Ayvalık and reasons for purchase and questions indicating satisfaction rates for Ayvalık. Based on these questions, it is thought that this survey may be guide for public institutions and private entities in Ayvalık in developing marketing policy by enabling to determine types of Greek citizens coming from Mytilene to Ayvalık and the goods they purchased and for what reason these goods are bought. Also, it is expected that by determining satisfaction rates of those giving answers for Ayvalık, and thus indicating positive and negative sides of Ayvalık, this survey will give an opinion for government executives and private entities about taking measurements regarding these issues.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTüketici Davranışıen_US
dc.subjectAlışveriş Davranışıen_US
dc.subjectDestinasyonen_US
dc.subjectAyvalıken_US
dc.subjectMidillien_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectConsumer Behaviouren_US
dc.subjectShopping Behaviouren_US
dc.subjectDestinationen_US
dc.subjectMytileneen_US
dc.titleMidilli Adası'ndan gelen ziyaretçilerin alışveriş davranışı ve alışverişten memnuniyet düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA survey for determining shopping behaviours and satisfaction rates of visitors from Mytileneen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster