dc.contributor.advisor | Küçüközer, Hatice Asuman | |
dc.contributor.author | Şahin, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2016-01-20T07:57:39Z | |
dc.date.available | 2016-01-20T07:57:39Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013 | en |
dc.identifier.citation | Şahin, Fatih. 8. sınıf öğrencilerinin kaldırma kuvveti konusundaki kavramsal anlamalarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/2179 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı 8.sınıf öğretim programında yer alan kaldırma kuvveti konusuna dair öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarının belirlenmesi ve öğrencilerin kaldırma kuvveti konusundaki kavramsal gelişimlerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda 14 sorudan oluşan bir kavramsal anlama testi geliştirilmiştir. Geliştirilen bu test Balıkesir il merkezinde bulunan dört farklı ilköğretim okulunun 8. sınıfında öğrenim görmekte olan 128 öğrenciye ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Öğretim öncesinde ve sonrasında uygulanan kavramsal anlama testlerinin değerlendirilmesi sonucu öğrencilerin konu ile ilgili sahip oldukları kavram yanılgıları belirlenmiş, ön test ve son testlerin karşılaştırılması yoluyla öğrencilerin kavramsal gelişimleri incelenmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizi nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Okullarında görecekleri öğretim öncesinde öğrencilere uygulanan ön test incelendiğinde, öğrencilerin literatürde bahsedilmekte olan birçok kavram yanılgısına sahip oldukları tespit edilmiştir. Öğretim öncesinde ve sonrasında uygulanan kavramsal anlama testlerinin karşılaştırılması, kaldırma kuvvetine dair bazı kavramlarda gelişme olduğunu gösterirken bazılarında ise tam olarak bir gelişme olmadığını göstermiştir. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to determine the 8th grade students' misconceptions about buoyancy force and to examine their conceptual understandings. For this purpose, a conceptual understanding test consisting of 14 questions was developed. This test was applied as pre-test and post-test to 128 8th grade students who are studying in four different primary schools located in Balıkesir. Students' misconceptions about the buoyancy force have been determined and their conceptual developments have been examined with the evaluation of the conceptual understanding test which applied before and after teaching. The data of the study analysed by the method of content analysis of qualitative research methods. Based on the examination of the pre-test, students have many misconceptions which are mentioned in the literature. Comparison of the conceptual understanding tests before and after teaching shows that there are improvements in some of the concepts of buoyancy force but also shows that there is not a complete improvement in some of them. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Fen Öğretimi | |
dc.subject | Sıvıların Kaldırma Kuvveti | |
dc.subject | Yüzme Ve Batma | |
dc.subject | Kavramsal Gelişim | |
dc.subject | 8.Sınıf Öğrencileri | |
dc.subject | Science Education | |
dc.subject | Buoyancy Force | |
dc.subject | Floating and Sinking | |
dc.subject | Conceptual Development | |
dc.subject | 8th Grade Students | |
dc.title | 8. sınıf öğrencilerinin kaldırma kuvveti konusundaki kavramsal anlamalarının incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examination of the 8th grade students conceptual understandings about buoyancy force | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |