Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMet, Önder
dc.contributor.authorÖzdemir, İsmail Mert
dc.date.accessioned2016-01-20T07:57:36Z
dc.date.available2016-01-20T07:57:36Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012en
dc.identifier.citationÖzdedemir, İsmail Mert. Turizmde yeni bir pazar bölümü olarak İslami turizm: Dindar Müslüman turistler ve İslami otellere yönelik bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2132
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractDünyada turizm pazarı sürekli büyürken, aynı zamanda pazar bölümlendirmesi uygulamaları da artmaktadır. Yeni ve büyüyen pazar bölümlerinden biri de İslami turizmdir. Hem laik ve hem halkının büyük çoğunluğu müslüman olan Türkiye'de 1990'larda başlayan dindar-müslüman turizmi ve bu talebe cevap veren İslami oteller artmaktadır. İslami turizme yönelik araştırmalar dünyada azdır. Türkiye'de ise bir kaç ampirik olmayan istisnai çalışma sözkonusudur. Bu çalışma, Türkiye'de İslami turizm deneyimini konu alan ilk ampirik araştırmadır. Bu araştırmanın amacı, Türkiye'deki İslami otellerin dini niteliklerini ve İslami turizme katılan yerli turistlerin otel hizmetlerine ilişkin dini beklentilerini ve tatil tercihleri belirlemektir. Aynı zamanda İslami otellerin nitelikleri ile dindar-müslüman turistlerin dini beklentilerinin tam uyum içinde olup olmadığını da belirlemek amaçlanmaktadır. Araştırma, hem İslami otel yöneticilerine hem bu işletmelerde konaklayan müşterilere yapılan iki ankete dayanmaktadır. Sonuçlar, Türk İslami turizm deneyiminin kendine özgü özellikleri olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractAs the world tourism market is constantly growing, at the same time market segmentation practices also increase. One of the new and growing market segments is Islamic tourism. Being secular and also having a Muslim majority in its society, Muslim-religious tourism in Turkey began in 1990s and there is an increase in the number of Islamic hotels which meet the demand. Muslim-religious tourism has been studied little around the world. And in Turkey, there are few non-empirical and exceptional studies about the subject. This study is the first empirical research about Islamic tourism subject in Turkey. The object of this study is, to determine expectations and experiences about the hotel services of domestic tourists who take part in Islamic tourism. The study is based on survey implemented on customers who accommodate at these hotels. Results indicate that, the expectations and experiences of Muslim religious domestic tourists in Turkey have distinctive characteristic.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizmde Tüketici Davranışları
dc.subjectOtel İşletmelerinde Pazar Bölümlendirme
dc.subjectİslami Turizm
dc.subjectİslami oteller
dc.subjectConsumer Behaviour in Tourism
dc.subjectMarketing Segmentation in Hotel Entrepresis
dc.subjectİslamic Tourism
dc.subjectİslamic Hotels
dc.titleTurizmde yeni bir pazar bölümü olarak islami turizm: Dindar müslüman turistler ve islami otellere yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeAs a new market segment Islamic tourism: A study on religious Muslim tourists and Islamic hotelsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster