Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKanıbir, Hüseyin
dc.contributor.authorKayalı, Füsun
dc.date.accessioned2016-01-20T07:40:36Z
dc.date.available2016-01-20T07:40:36Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008en
dc.identifier.citationKayalı, Füsun. Tüketicinin korunması ve tüketici hakları konusundaki bilgi düzeyinin tüketicinin korunmasındaki rolü. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1989
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractSanayi ve teknolojideki ilerlemelerin hızlı ve büyük hamlelerle gerçekleşmesi; firmaları, her geçen gün pazara farklı kalitelerde, fiyatlarda, standartlarda, niteliklerde ürünler sunmalarını sağlamıştır. Tüm bu gelişmeler, insanoğlunun ihtiyaçlarının giderilmesini kolaylaştırdığı gibi toplumsal hayatı, ihtiyaçları ve bunlarla birlikte sorunların da farklı boyutlara ve kapsamlara ulaşmasına neden olmuştur. Dolayısıyla insanların, piyasaya arz edilen mal ve hizmetlerdeki kalite, fiyat, sağlık, güvenlik, garanti, teknik servis gibi birtakım mağduriyetleri de artmıştır. İşte bu sorunlar tüketicinin korunması gerekliliğini ve tüketici haklarının ne derece önemli olduğunu ortaya koymuştur. Bu çalışmada amaç, tüketicilerin yasalarla kendilerine sağlanan haklardan ne kadar haberdar olduklarını ortaya koymak ve alışverişleri sırasında karşılaştıkları mağduriyetlere nasıl tepki verdiklerini, sahip oldukları hakları ne kadar kullandıklarının bir değerlendirilmesini yapmaktır.en_US
dc.description.abstractThanks to rapid enhances in industry and technology, today's companies are able to supply goods with diverse quality, prices, standards and qualifications to market. Besides being helpful to humanity with its growing demands, these enhancements brought changes in community life, its demands and its problems on a large scale. With various goods and services in the market people today are exposed to more unjust treatments in the price, quality, healthiness, security, assurance/guarantee, technical supports etc. of these goods and services. "Comsumer Rights" term was emerged as a result of these problems and unfair treatments. The aim of this thesis is to reveal the knownledge degree of consumers about their rights in market, to view what kind of reactions they exhibit in case of unjust/unfair treatments, and to observe whether they can practice their rights in these cases.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketicien_US
dc.subjectEvrensel Tüketici Haklarıen_US
dc.subjectTüketicinin Korunmasıen_US
dc.subjectConsumeren_US
dc.subjectUniversal Consumer Rightsen_US
dc.subjectConsumer Protectionen_US
dc.titleTüketicinin korunması ve tüketici hakları konusundaki bilgi düzeyinin tüketicinin korunmasındaki rolüen_US
dc.title.alternativeConsumer protection and the role of consumer awareness on consumer protectionen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster