Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇabuk, Adem
dc.contributor.authorEsenkal, Füsun
dc.date.accessioned2016-01-20T07:40:34Z
dc.date.available2016-01-20T07:40:34Z
dc.date.issued2006
dc.date.submitted2006en
dc.identifier.citationEsenkal, Füsun. Kalite yönetiminde altı sigma ve otel işletmelerinde bir uygulama denemesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1953
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractKalite Yönetiminde Altı Sigma ve Otel İşletmesinde Bir Uygulama Denemesi Bu çalışmanın amacı; Altı Sigma yaklaşımının kalite yönetimindeki önemini ve otel işletmelerinde nasıl uygulanabileceğini ortaya koymaktır. Bu amaçla, çalışmanın birinci bölümde, kalite yönetimi kavramı, kalite yönetiminde kullanılan diğer yaklaşımlar anlatılarak ikinci bölümde Altı Sigma yaklaşımı, altı sigma yaklaşımının kalite yönetimi içindeki yeri ve önemine değinilmiş, üçüncü bölümde ise birinci ve ikinci bölümde verilen bilgilere dayanılarak Altı Sigma yaklaşımının otel işletmelerinde nasıl kullanılabileceği, konusu, Bandırma'da 4 yıldızlı bir otel işletmesinde yapılan çalışmalarla anlatılmaya çalışılmıştır. Çalışmanın sonucunda, uygulama bölümünde ifade edilen sonuçlar dikkate alınarak, otel işletmelerinde bu yaklaşımın benimsenmesinin gerek karlılığın artmasında, gerekse rekabet üstünlüğünün sağlamasında önemli bir kalite yönetim aracı olduğu, ancak doğru kullanılmadığı ve otel işletmeleri içinde bu felsefenin yeterince entegre edilemediği durumlarda doğru kullanılamayan her yaklaşım gibi Altı Sigma yaklaşımının da otel işletmelerinde yarardan çok zarara neden olabileceği konusundan bahsedilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this work is to put forward the importance of the approach of Six Sigma for hotel Enterprises and how to apply it in the hotel enterprises. In this case, in the first part of the work; by giving information about the concept of hotel enterprises, classification of hotel enterprises and the organization structure at the hotel enterprises, a general frame of hotels is tried to determine as a concept. In the second part , the importance and the situation of Six Sigma approach in quality management are mentioned by explaining other approaches which are used in quality management. The importance and the situation of Six Sigma Approach is put forward in the third part according to the given information in the first and second part.In the the last part, which is the application part, considering the TÖA K model in Six Sigma Approach, the application of Six Sigma Approach is shown as an example in a four-star hotel enterprise in Bandırma. As a result of the work (study), considering the results of the application part, adopting this approach in the hotel enterprises is an important quality control (management) method for both the increase of the profitableness and obtaining competition superiority. But,it is mentionaed that, like all of the situations which are not used properly, the situations in which this philosophy is not used properly and not combined enough, The Six Sigma Approach can cause harm more than benefit.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtel İşletmeleri
dc.subjectKalite Yönetimi
dc.subjectMuayene İstatistiksel Kalite Kontrol
dc.subjectToplam Kalite Kontrol
dc.subjectToplam Kalite Yönetimi
dc.subjectKalite Maliyetleri
dc.subjectAltı Sigma
dc.subjectQuality Control
dc.subject(Management)
dc.subjectStatistical Quality Control
dc.subjectTotal Quality Control
dc.subjectTotal Quality Management
dc.subjectCosts of Quality
dc.subjectSix Sigma
dc.titleKalite yönetiminde altı sigma ve otel işletmelerinde bir uygulama denemesien_US
dc.title.alternativeSix sigma in the quality management in hotel enterprises and an expreince of an aplication in a hotel enterpriseen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster