Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖrücü, Edip
dc.contributor.authorKöksal, Kemal
dc.date.accessioned2016-01-20T07:40:33Z
dc.date.available2016-01-20T07:40:33Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007en
dc.identifier.citationKöksal, Kemal. Yükseköğretimde örgüt kültürü ve alan araştırması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1941
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, eğitim örgütlerinde varsayımlar, inançlar, değerler, normlar, semboller ve uygulamalardan oluşan örgüt kültürünün önemini vurgulamak ve bir akademik örgütte alt kültür grubu olan öğrencilerin, örgütsel yaşama yönelik algılamalarını belirlemektir. Tarama modeli ile gerçekleştirilen bu araştırmada Erdem ve Đşbaşı (2001) tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Balıkesir Üniversitesi İ.İ.B.F., Necatibey Eğitim Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi son sınıf öğrencilerini kapsayan çalışmanın sonuçlarına göre öğrenciler güç mesafesi ve iletişim boyutunda olumlu algılamaya sahiptirler. Örgütsel yapı etkinlik ve semboller boyutunda ise daha çok olumsuz algılamalar belirlenirken, diğer boyutlarda ise ortak algılamaların oluşmadığı görülmektedir. Bu sonuç, kurumun örgütsel performansı yakından etkileyen örgüt kültürünün ve eğitim süreçlerinin geliştirilmesi gerektiğini göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to emphasize the importance of organizational culture that comprises assumptions, beliefs, values, norms, symbols and practices in the educational institutions and to determine the perceptions of students -a subculture of the academic organizations- about the organizational life. This research aimed at determining perceptions of university students faculty culture is in the scanning model. The scale used in the research was developed by Erdem and İsbası (2001). According to the empirical study conducted on the students of Balıkesir Universty, the students have positive absolute perceptions on two cultural dimensions which power distance and communacation. While the mostly perceptions identified the ineffectiveness of organizational structure and symbols, no common perception was found on other cultural dimensions. This result shows that, the five cultural dimensions which effect to educational proses have to be improved.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgüt Kültürüen_US
dc.subjectEğitim Örgütlerien_US
dc.subjectAkademik Örgütleren_US
dc.subjectÖğrenci Kültürüen_US
dc.subjectÖğrenci Algılamalarıen_US
dc.subjectOrganizational Cultureen_US
dc.subjectEducational Organizations
dc.subjectAcademic Organizations
dc.subjectStudent Subculture
dc.subjectStudent Perceptions
dc.titleYükseköğretimde örgüt kültürü ve alan araştırmasıen_US
dc.title.alternativeOrganizational culture at higher educational and an empirical researchen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster