dc.contributor.advisor | Örücü, Edip | |
dc.contributor.author | Köksal, Kemal | |
dc.date.accessioned | 2016-01-20T07:40:33Z | |
dc.date.available | 2016-01-20T07:40:33Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007 | en |
dc.identifier.citation | Köksal, Kemal. Yükseköğretimde örgüt kültürü ve alan araştırması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/1941 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, eğitim örgütlerinde varsayımlar, inançlar, değerler, normlar, semboller ve uygulamalardan oluşan örgüt kültürünün önemini
vurgulamak ve bir akademik örgütte alt kültür grubu olan öğrencilerin, örgütsel yaşama yönelik algılamalarını belirlemektir. Tarama modeli ile gerçekleştirilen bu araştırmada Erdem ve Đşbaşı (2001) tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır.
Balıkesir Üniversitesi İ.İ.B.F., Necatibey Eğitim Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi son sınıf öğrencilerini kapsayan çalışmanın sonuçlarına göre öğrenciler güç mesafesi ve iletişim boyutunda olumlu algılamaya sahiptirler. Örgütsel yapı etkinlik ve semboller boyutunda ise daha çok olumsuz algılamalar belirlenirken, diğer boyutlarda ise ortak algılamaların oluşmadığı görülmektedir. Bu sonuç, kurumun örgütsel performansı yakından etkileyen örgüt kültürünün ve eğitim süreçlerinin geliştirilmesi gerektiğini göstermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to emphasize the importance of organizational culture that comprises assumptions, beliefs, values, norms, symbols and practices in the educational institutions and to determine the perceptions of students -a subculture of the academic organizations- about the organizational life. This research aimed at determining perceptions of university students faculty culture is in the scanning model. The scale used in the research was developed by Erdem and İsbası (2001). According to the empirical study conducted on the students of Balıkesir Universty, the students have positive absolute perceptions on two cultural dimensions which power distance and communacation. While the mostly perceptions identified the ineffectiveness of organizational structure and symbols, no common perception was found on other cultural dimensions. This result shows that, the five cultural dimensions which effect to educational proses have to be improved. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Örgüt Kültürü | en_US |
dc.subject | Eğitim Örgütleri | en_US |
dc.subject | Akademik Örgütler | en_US |
dc.subject | Öğrenci Kültürü | en_US |
dc.subject | Öğrenci Algılamaları | en_US |
dc.subject | Organizational Culture | en_US |
dc.subject | Educational Organizations | |
dc.subject | Academic Organizations | |
dc.subject | Student Subculture | |
dc.subject | Student Perceptions | |
dc.title | Yükseköğretimde örgüt kültürü ve alan araştırması | en_US |
dc.title.alternative | Organizational culture at higher educational and an empirical research | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |