Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGökdeniz, Ayhan
dc.contributor.authorDinç, Yakup
dc.date.accessioned2016-01-20T07:40:26Z
dc.date.available2016-01-20T07:40:26Z
dc.date.issued1999
dc.date.submitted1999en
dc.identifier.citationDinç, Yakup. Sayfiye otel işletmelerinde boş zaman ve rekreasyon değerlendirmelerinin hizmet satışlarını artırmaya yönelik etkisi (Örnek bir araştırma). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1999.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1826
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractTurizm, boş zamanların belirli bir biçimde değişik aktivitelerle değerlendirilmesidir. Yani turizm, özünde eğlenme ve zevk amacı olan, belirli bir ücreti ve zamanı gerektiren, dinlenmek, kendini yenilemek ve tatil geçirmek amacıyla yapılan faaliyetlerdir. Sanayileşme sonunda Avrupa'da endüstriyel ve teknik alandaki hızlı değişim; günlük hayatta çalışma sürecinin kısalmasına, serbest zamanların çoğalmasına ve kişi başına düşen milli gelirin artmasına önemli katkılar sağlamıştır. Ulaşım alanındaki hızlı gelişim ile uzak yerler, yakınlaşmış ve insanlar yıllık tatillerinde uzak ve değişik kültürlerde rekreasyon ve eğlence aktiviteleri aramaya başlamışlardır. Toplumda çağdaş mutluluğu yakalamak etkin şekilde eğlence faaliyetlerine bağlıdır. Yani, çalışma dışında kalan zaman içinde sadece yeme-içme uyuma şeklindeki dinlenme, çağdaş insan için yeterli değildir. Bunun eğlence faaliyetleri ile desteklenmesi şarttır. Bunun bilincine varan konaklama işletmeler içinde özellikle sayfiye otelleri; günümüzde ağırlıklı olarak rekreasyon ve animasyon faaliyetleri düzenlemeye başlamışlardır. Turistleri işletmede daha fazla tutabilmek, müşteri başında canlılık yaratmak ve sıkıntılarını gidermek için rekreasyon ve animasyon faaliyetlerine ihtiyaç vardır. Sonuç olarak, düzenlenen bu faaliyetler işletmenin hizmet satışlarını artırarak, ekstra gelirlerini yükseltecek ve işletmenin gelirleri maksimize edilecektir. İşletmede düzenlenecek rekreasyon ve animasyon faaliyetleri müşteri memnuniyeti yanında, gelir artırıcı etkisi düşünülerek organize edilmelidir.en_US
dc.description.abstractThe means spending leisure time by having various activities in a certain way. In other words, tourism is an activity having entertainment and pleasure in its essence, necessitating certain amount of money and time, being performed with the purpose of resting, improving oneself and spending holiday. Rapid change in industrial and technical fields in Europe at the end of industrialisation has had significant contribution on working period to become shorter, on free time to become more and on the national income per person to increase. Rapid change in transportation has caused distant places to get closer and people have started looking for recreation and entertainment activities in far and different cultures in their annual vacation. It depends on a great scale entertainment activities to have contemporary happiness in the society. In other words, it is not enough for contemporary people to have relaxation just by eating, drinking and sleeping during the time out of work. It also must be supported with entertainment activities. Accommodation establishments getting conscious of that point, and especially resort hotels have nowadays started arranging largely recreation and animation activities. There is needed recreation and animation activities to be able to cause tourists to stay longer, to make every guest active and to deal with their problems. As a result, these activities will raise extra revenues of the establishment by increasing service sales, and incomes of the establishment will be maximised. Recreation and animation activities which will be held at the establishment must be arranged considering their income- increasing influence in addition to customer satisfaction.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBoş Zamanları Değerlendirme
dc.subjectCanlandırma
dc.subjectHizmet Pazarlaması
dc.subjectOteller
dc.subjectTuristler
dc.subjectİşletmeler
dc.subjectLeisure Activities
dc.subjectAnimation
dc.subjectService Marketing
dc.subjectAccomodations for Travelers and Tourists
dc.subjectHotels
dc.subjectTourists
dc.subjectBusinesses
dc.titleSayfiye otel işletmelerinde boş zaman ve rekreasyon değerlendirmelerinin hizmet satışlarını artırmaya yönelik etkisi (örnek bir araştırma)en_US
dc.title.alternativeThe influence of the evaluation of leisure and recreational activities in increasing service sales in resort hotels: An example researchen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster