Konaklama işletmelerinde işgörenlerden yansıyan kurumsal imajın analizi ve bir uygulama
Künye
Bolat, Oya İnci. Konaklama işletmelerinde işgörenlerden yansıyan kurumsal imajın analizi ve bir uygulama. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006.Özet
Bu çalışma, konaklama işletmelerindeki işgörenlerin kurumsal imaj algısının, halkla ilişkiler uygulamaları ile olan ilişkisini ve hedef kitleye yansıyan etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma, giriş ve sonuç kısmının dışında üç bölümden oluşmaktadır. İlgili yayınlardaki araştırma ve incelemelerden yararlanılarak yapılan değerlendirmelerin yer aldığı ilk iki bölümde, çalışmanın kuramsal temelleri oluşturulmuştur. Birinci bölümde, konaklama işletmeleri ve kurum imajının kavramsal analizi yapılmış ve bu işletmelerde olumlu bir kurum imajının yaratılması, sürdürülmesi ya da iyileştirilmesi için, işlevler bazında yapılan veya yapılması gereken faaliyetler ve bu faaliyetlerin kurum imajına olan etkileri incelenmiştir. İkinci bölümde ise, bu işlevleri yerine getiren işgörenlerin kurum imajına ve hedef kitleye yansıyan etkileri incelenmeye çalışılmıştır. Üçüncü bölümde ise, Antalya Bölgesi'ndeki 5 yıldızlı konaklama işletmelerinin 10 tanesinde yapılan uygulamalı bir araştırma değerlendirilmiştir. Bu araştırmanın sonucunda şu temel hipotezler doğrulanmıştır: 1- İşgörenlerdeki kurum imajı, yöneticilerin varsaydığı ölçüde olumlu değildir. 2- İşletmelerdeki işgörenlerin kurum imaj algısı, hedef kitle ile olan ilişkilerini etkilemektedir. 3- İşletmelerin, halkla ilişkiler uygulamalarındaki etkinliği ile işgörenlerdeki kurum imajı arasında pozitif bir ilişki vardır. 4- İşletmelerdeki kurumsal imajın değişiminde halkla ilişkiler uygulamalarının önemli bir payı vardır. Bu çalışmanın sonunda, konaklama işletmelerinde halkla ilişkiler işlevinin, işgörenlerin kurum imajı algılamalarında önemli bir role sahip olduğu ve bu algılamaların işgörenler tarafından hedef kitleye yansıtıldığı belirlenmiştir. Bu nedenle, saygın bir kurumsal imajın sağlanması için, konaklama işletmelerinde etkin bir halkla ilişkiler sisteminin kurulup işletilmesi gerekmektedir. Çalışmanın sonuç bölümünde ise, elde edilen sonuçlar topluca verilerek, yöneticilerin saygın bir kurum imajının yaratılması, sürdürülmesi veya iyileştirilmesi için halkla ilişkiler işlevinden ne şekilde yararlanabileceklerini gösteren öneriler ortaya konmuştur. This study was aimed to identify the corporate image perception of employees in accommodation establishments, its connection of the practices of public relations and the effects reflecting the target group. The study is composed of three chapters except from the introduction and the conclusion. The theoretical foundations of the study are formed in the first two chapters in which evaluations based on the research and studies listed in the related publications take place. In the first chapter, the conceptional analysis of accommodation establishments and the corporate image has been made and the possible activities or the activities done in the context of function to create maintain or improve a positive corporate image in these workings and the effects of these activities are researched. Then, in the second chapter, the effects of the employees fulfilling these functions reflecting to corporate image and the target group have been studied. In the third chapter, a research in 10 five-star accommodation establishments in Antalya region has been evaluated. As a result of this research, these basic hypotheses have been proved: 1) Corporate image of employees is not as positive as the managers suppose it to be. 2) Employees' perception of corporate image in the establishments affects their relations with the target group. 3) There is a positive relationship between the efficiency in the practices of public relations of establishments and the corporate image of employees. 4) The practices of public relations play a great role in changing the corporate image in establishments. At the end of this study it has been identified that the function of public relations in accommodation establishments has an important role in employees' perception of corporate image and these perceptions are reverberated to the target group by the employees. So it is necessary to build up and run an effective public relations system in order to obtain a prestigious corporate image in the accommodation establishments. In the final chapter of the study the results are given totally; and some suggestions showing how to make use of the function of the public relations to create, maintain and improve a prestigious corporate image of the managers are put forward.