dc.contributor.advisor | Aydın, Serap Öz | |
dc.contributor.author | Şenel, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2016-01-19T13:38:16Z | |
dc.date.available | 2016-01-19T13:38:16Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010 | en |
dc.identifier.citation | Şenel, Hakan. Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre bilincinin geliştirilmesinde probleme dayalı aktif öğrenmenin etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/1743 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, öğretmen adaylarının çevre bilinçlerinin geliştirilmesinde düz anlatım yöntemine göre probleme dayalı aktif öğrenmenin etkisi araştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Fen Bilgisi 3. sınıf öğretmen adaylarının çevre bilinçlerinin ölçümü için "Çevre Bilinci Tarama Anketi (ÇBTA)" ve "Çevresel Kavram Testi (ÇKT)" kullanılmıştır. Çalışma, 2009-2010 eğitim ve öğretim yılında, Balıkesir Üniversitesinde öğrenim gören 62 fen bilgisi öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öntest-sontest kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Kontrol grubunda düz anlatım yöntemiyle ders işlenirken, deney grubunda probleme dayalı aktif öğrenme kullanılmıştır. Çalışmada uygulanan deneysel işlemler tamamen araştırmacı tarafından yürütülmüştür. Araştırmada elde edilen nicel veriler SPSS 17.0 paket programı ile analiz edilmiş, nitel veriler ise frekans analizi yöntemi ile çözümlendirilmiştir. Çalışmanın sonunda, öğretmen adaylarının çevre bilinç seviyeleri her iki öğretim yöntemiyle de pozitif yönde artış göstermiştir. Ancak probleme dayalı aktif öğrenme yöntemi ile sağlanan artış, düz anlatım yöntemi ile sağlanan artıştan oldukça fazla olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak uygulanan deneysel yöntemin öğrencilerin çevre bilinçleri üzerindeki pozitif etkisi kanıtlanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, the effect of problem-based active learning to traditional didactic method in development of environmental consciousness that teacher candidates have was investigated. For this purpose, "Environmental Consciousness Scanning Test" and "Environmental Concept Test" was used for measurement of environmental consciousness that 3rd Class Science Education teacher candidates have. This study was practiced with 62 teacher candidates that study in Balıkesir University in 2009-2010 Educational year. In this study pretest-posttest experimental design with control group design was used. It was teached a lesson in control group with traditional didactic method and in experiment group with problem-based active learning. Experimental procedures applied in the study were all executed by researcher. Quantitative datas of research were analyzed with SPSS 17.0 package programme and qualitative datas were resolved by frequency analysis method. In conclusion, the level of teacher candidates' environmental consciousness increased with both learning methods. But, I was assigned that increase provided with problem-based active learning was rather a lot more than increase provided with traditional didactic method.As a result, the positive effect of experimental methods applied in the study was clearly proved. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çevre | |
dc.subject | Çevre Bilinci | |
dc.subject | Öntest-Sontest Kontrol Gruplu Desen | |
dc.subject | Düz Anlatım Yöntemi | |
dc.subject | Probleme Dayalı Aktif Öğrenme | |
dc.subject | Environment | |
dc.subject | Environmental Consciousness | |
dc.subject | Pretest-Posttest Experimental Design with Control Group | |
dc.subject | Traditional Didactic Method | |
dc.subject | Problem-Based Active Learning | |
dc.title | Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre bilincinin geliştirilmesinde probleme dayalı aktif öğrenmenin etkisi | en_US |
dc.title.alternative | Problem-based active learning in raisig the environmental consciousness of science teacher candidates | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |