Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldırım, Osman
dc.contributor.authorCaner, Selma
dc.date.accessioned2016-01-19T13:38:12Z
dc.date.available2016-01-19T13:38:12Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008en
dc.identifier.citationCaner, Selma. Canlıların sınıflandırılması konusunda bilgisayar destekli materyal geliştirilerek 5e modeline uygulanması ve kavram yanılgılarını gidermedeki etkinliği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1690
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractÖğretim sürecini olumsuz yönde etkileyen değişkenlerden biri olan öğrenci kavram yanılgılarının tespit edilerek, bu yanılgıların giderilmesi için animasyonların power point programda kullanılması ile oluşturulan bilgisayar destekli öğretim materyalleri geliştirmek, bu materyallerin yapılandırmacı kuramın 5E modeline göre planlanan etkinlikler içerisine yerleştirilerek tasarlanacak olan yeni bir öğretim modelinin uygulanmasıyla, mevcut kavram yanılgılarını aşmak, bu araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu araştırma; Balıkesir iline bağlı üç farklı köy ilköğretim okulunda 2006-2007 eğitim – öğretim yılında öğrenim gören, 60 beşinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Sınıflardan biri deney grubu diğer ikisi kontrol grubudur. Araştırmada veri toplama aracı olarak; “Canlıların Sınıflandırılması’’ konusuyla ilgili kavram yanılgılarını tespit etmek için hazırlanan bir anket, görüşme formu yaklaşımı ile yapılmış bir görüşme ve verilen cevapların analizi için analiz tabloları kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara dayalı olarak, bilgisayar destekli materyalle desteklenen ve 5 E modeline göre tasarlanan yapılandırmacı öğrenme ortamının, “Canlıların Sınıflandırılması’’ konusu kavramlarının öğretiminde başarıyı yükselten ve mevcut kavram yanılgılarının büyük bir bölümünü giderici etkiye sahip olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractIdentifying students misconceptions which were among the variables that had the negative impacts on teaching process, using the animation loaded Power Point programme to develop computer aided materials to get remedy of these misconceptions which had already been determined, besides overcoming these misconceptions by applying a new education model which was supposed to be designed within the framework of the constructivism 5E model were my primary concerns ın this study. This research was carried out among sixty elementary students who were the 5th graders in three different elementary village schools in Balıkesir in 2006-2007 academic year. One of the classes was designed as a control and the other was a experimental group. A survey prepared in order to find out the misconceptions on “The Taxonomy of The Living Things’’, an interview made with the interview form approach, and the analysis charts to analyse the given answers had been used as of a data collecting tool in the research.Based on the findings; the constructivist learning environment which was designed according to model 5E via computer aided materials have caused a better understanding of the unit called “The Taxonomy of The Living Things’’ and also have an eliminating effect on current misconceptions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYapılandırmacılıken_US
dc.subject5E Modelien_US
dc.subjectKavram Yanılgısıen_US
dc.subjectCanlıların Sınıflandırılmasıen_US
dc.subjectBilgisayar Destekli Eğitimen_US
dc.subjectMateryal Geliştirmeen_US
dc.subjectConstructivismen_US
dc.subjectModel 5Een_US
dc.subjectMisconceptionsen_US
dc.subjectThe Taxonomy of the Living Thingsen_US
dc.subjectComputer Aided Educationen_US
dc.subjectMaterial Developmenten_US
dc.titleCanlıların sınıflandırılması konusunda bilgisayar destekli materyal geliştirilerek 5E modeline uygulanması ve kavram yanılgılarını gidermedeki etkinliğien_US
dc.title.alternativeDeveloping computer aided materials on taxonomy and applying them according to the 5e model and the elimination task of the misconceptions this matter among the fifth grade students at the elemantary schoolsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster