Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGür, Hülya
dc.contributor.authorBayar, Hasret
dc.date.accessioned2016-01-19T13:38:09Z
dc.date.available2016-01-19T13:38:09Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007en
dc.identifier.citationBayar, Hasret. I. dereceden bir bilinmeyenli denklem konusundaki öğrenci hatalarının analizi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1642
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı ilköğretim ikinci kademedeki 7. ve 8. sınıf öğrencilerin I. Dereceden Denklemler konusundaki hatalarını belirlemektir. Çalışma 2006–2007 öğretim yılında Balıkesir ilinin Zağnos Paşa İlköğretim Okulu, Karesi İlköğretim Okulu ve 23 Nisan İlköğretim Okulunda, 110 tane 7. sınıf ve 54 tane 8. sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Tanı testi araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Testin Sperman-Brown formülüne göre güvenirliği 0.75 bulunmuştur. Tanı Testi 164 kişilik çalışma gurubuna uygulanmış ve elde edilen veriler nitel olarak analiz edilmiştir. Sonuçlar öğrencilerin denklem çözmede, değişkenin anlamında ve eşittir işaretinin anlamını kavramada literatüre benzer hatalara sahip olduklarını göstermiştir. Öğrencilerin diğer tarafa geçirirken işaret değiştir ve eşitliğin her iki tarafına aynı işlem yap kurallarını yeterince uygulayamadıklarını söyleyebiliriz.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the errors of elementary school students in the first degree equation. The study was carried out in Zağnos Paşa Elementary School, Karesi Elementary School and 23 Nisan Elementary School in Balıkesir by 110 seventh grade and 54 eighth grade students in 2006-2007. Diagnostic test developed by researcher. The reliability of the test has been found 0.75 by using Sperman-Brown Formula. Diagnostic test was employed to total students of 164 and obtained data were analyzed with qualitative methods. The results showed that students have errors at solving equation, the meaning of equation and understanding the meaning of “=” sing with the same of literature. We can say that the rule of change side, change sing and do the same to both side don’t be applied enough by students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDenklem Çözümü
dc.subjectDeğişken Kavramı
dc.subjectDenklemler Konusunun Öğretimi
dc.subjectHata Analizi
dc.subjectError
dc.subjectSolving Equation
dc.subjectTeaching Equation
dc.subjectThe Concept of Variable
dc.titleI.dereceden bir bilinmeyenli denklem konusundaki öğrenci hatalarının analizien_US
dc.title.alternativeError analysis in equationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster