İlköğretim 7.sınıf matematik dersinde çember ve daire konusunun öğretiminde problem tabanlı öğrenme modelinin başarıya, kalıcılığa ve tutuma etkisi
Citation
Çakır, Tuncay. İlköğretim 7. sınıf matematik dersinde çember ve daire konusunun öğretiminde problem tabanlı öğrenme modelinin başarıya, kalıcılığa ve tutuma etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.Abstract
Bu araştırmanın amacı; ilköğretim 7. sınıflarda problem tabanlı öğrenme modelinin, öğrencilerin matematik başarısına, matematik dersine karşı tutumuna ve
öğrenilenlerin kalıcılığına olan etkisini belirlemektir.
Araştırma, 2006-2007 eğitim-öğretim yılının ikinci yarıyılında, Kırklareli İli Babaeski İlçesi Sinanlı İlköğretim Okulu’nda yürütülmüştür. Araştırmada, kontrol gruplu ön test-son test deney deseni ve görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma, 7. sınıflarda kontrol grubunda 21 ve deney grubunda 21 olmak
üzere toplam 42 öğrenci ile yapılmıştır. Kontrol grubu öğrencilerine geleneksel öğretim yöntemi kullanılarak ve deney grubu öğrencilerine problem tabanlı öğrenme
yöntemi kullanılarak ders işlenmiştir. Araştırmanın verileri, matematik başarı testi, matematik tutum ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde yordamalı analiz kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde betimsel analiz
yöntemi kullanılmıştır. Uygulanan ölçme araçları sonucunda elde edilen veriler, SPSS-12 ortamında analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, problem tabanlı öğrenme yönteminin geleneksel öğretim yöntemine göre matematik başarısının artmasında, bilgilerin kalıcılığını sağlamada ve matematik dersine karşı olumlu tutum geliştirmede etkili olduğu
bulunmuştur. The aim of this study is to examine the effects of problem-based learning method on students' maths success, retention of learning and developing positive attitude at 7 th grade. The research has been conducted in Babaeski Sinanlı Primary School in Kırklareli in spring term of 2006-2007 academic year. In this research, the pre-test and post-test design with control group and interview method have been used. The research is applied with totally forty two students at 7 th grade as twenty one students in experimental group, twenty one students in control group. Traditional Teaching Technique was used on the control group, on the other hand, Problem-Based Learning method was employed on the experimental group. The research data was collected through Maths Achievement Test, Scale For Attitudes Toward Maths Course and using Semi-Structured Interview Form. In the analysis of research data, for quantitative data facility analysis method was used. In the analysis of qualitative data, descriptive analysis method was used. SPSS-12 (Statistical Package for the Social Sciences) was used to analyze the data. In the result of this study, it has been determined that in increasing Maths success, retention of learning and developing positive attitude towards Maths course, problem based learning is more effective than traditional learning method.