Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemirci, Neşet
dc.contributor.authorÇınkı, Ayşe
dc.date.accessioned2016-01-19T13:38:09Z
dc.date.available2016-01-19T13:38:09Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007en
dc.identifier.citationÇınkı, Ayşe. Fen bilgisi deneylerinde V-diyagramları ve çalışma yaprakları kullanımının ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin başarıları üzerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1627
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Fen Bilgisi dersine ait deneylerde V-diyagramları ve çalışma yapraklarının kullanılmasının ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin başarıları üzerine etkilerini inceleyip, geleneksel laboratuvar yöntemi ile karşılaştırmaktır. Bu çalışma, Manisa merkez ve Kırkağaç ilçesinden toplam 6 okuldan 393 ilköğretim 6.sınıf öğrencisiyle 2005-2006 öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Ayrıca öğrencilerin ve 30 Fen Bilgisi öğretmeninin deneylerde V-diyagramları ve çalışma yapraklarının kullanımına ilişkin tutumları da belirlenmiştir. Araştırmada ön test-son test yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Testlerden elde edilen veriler ANOVA ve t-testi kullanılarak analiz edilip değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, ilköğretim altıncı sınıf deneylerinde okullar genelinde V-diyagramlarının öğrenci başarısını artırdığı belirlenmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerin fen bilgisi deneylerinde genel olarak, Vdiyagramları ve çalışma yapraklarının kullanılmasına olumlu baktıkları tespit edilmiştir. Bunlara ek olarak, her uygulama okulu için öğrenci başarıları arasındaki farklılıklar incelenmiş ve bunlarla ilgili yorumlar yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effect of Vee-Diagrams and Work Sheets on sixth grade primary school students' achievement in science course experiments, and to compare these results with traditional experimental teaching method. This study was conducted in six different primary schools with 393 sixth grade primary school students from the city of Manisa and district of Kırkağaç in the educational years of 2005-2006. Also, in Manisa along with these students, a total of 30 teachers' attitudes toward using Vee-diagrams and work-sheets were investigated. Pre-test and pos-test control group quasi-experimental design groups was used. The data obtained in this study were analyzed and evaluated using by analyses of variance (ANOVA) and t-test methods. According to analyzed results, it is concluded that using vee-diagrams in science experiments was more effective than traditional methods on sixth grade students' achievements. In general, students and teachers' opinion about using vee-diagrams and works sheets in science experiments were positive. In addition, differences in students' achievements scores with respect to schools were investigated and necessary implications were drawn.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen Bilgisi Eğitimi
dc.subjectV-Diyagramları
dc.subjectÇalışma Yaprakları
dc.subjectAltıncı Sınıf İlköğretim Öğrencileri
dc.subjectScience Education
dc.subjectVee-Diagrams
dc.subjectWorksheets
dc.subjectSixth GradePprimary Students
dc.titleFen bilgisi deneylerinde V-diyagramları ve çalışma yaprakları kullanımının ilköğretim 6.sınıf öğrencilerinin başarıları üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of Vee-diagrams and worksheets on sixth grade primary school students' achievements in science experimentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster