dc.contributor.advisor | Çetin, Gülcan | |
dc.contributor.author | Şengül, Seda Hilal | |
dc.date.accessioned | 2016-01-19T13:38:08Z | |
dc.date.available | 2016-01-19T13:38:08Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007 | en |
dc.identifier.citation | Şengül, Seda Hilal. Çoklu zeka kuramı temelli öğretimin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin dolaşım sistemi başarıları üzerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/1609 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, çoklu zeka kuramı temelli öğretimin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin dolaşım sistemi başarılarına, Fen ve Teknoloji dersine karşı tutumlarına ve çoklu zeka alanlarına etkisini incelemektir. Çalışmanın örneklemi, 2005–2006 Eğitim-Öğretim Bahar döneminde Denizli iline
bağlı bir ilçede bulunan bir devlet ilköğretim okulunda görev yapan bir Fen ve Teknoloji dersi öğretmeninin iki sınıfında bulunan 52 altıncı sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Sınıflardan biri kontrol grubu olarak diğeri ise, deney grubu olarak atanmıştır. Kontrol
grubunda geleneksel öğretim yöntemleri kullanılarak dolaşım sistemi konuları işlenirken; deney grubunda çoklu zeka temelli öğretim ile dersler işlenmiştir. Dolaşım Sistemi Başarı Testi (DSBT), Fen Tutum Ölçeği (FTÖ) ve Çoklu Zeka Envanteri (ÇZE) hem kontrol hem de deney grubu öğrencilerine ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Uygulama, beş haftada
tamamlanmıştır. Veriler, t-testi ve iki-faktörlü varyans analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, çoklu zeka kuramı temelli öğretimin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin dolaşım sistemi başarılarında ve çoklu zeka alanlarında bir artışa sebep olduğunu gösterirken,
öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine karşı tutumlarında ise bir artışa sebep olmadığını
göstermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | This study aimed to explore the effects of the multiple intelligences based instruction on sixth grade primary school students' achievement of circulatory system, attitudes towards science, and types of multiple intelligences. The subject of this study consisted of 52 sixth grade students from two classes of science course instructed by one teacher from a public primary in district of Denizli in the Spring Semester of 2005-2006. While one of the classes was assigned as control group which trained by traditionally designed instruction, the other class was assigned as experimental group which was instructed by multiple intelligences based instruction on understanding circulatory system concepts. Circulatory System Achievement Test, Attitudes Scale towards Science, and Multiple Intelligences Inventory were administered to the control group students and the experimental group students as pre-tests and post-tests. Treatment was conducted during five weeks. Data were analysed by t-test and two factors varyans analysis. Results revealed that the multiple intelligences based instruction increased sixth grade primary school students' achievement of circulatory system and multiple intelligences, but it did not increase the students' attitudes toward science. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çoklu Zeka Kuramı | |
dc.subject | Dolaşım Sistemi | |
dc.subject | Fen Dersine Karşı Tutum Ölçeği | |
dc.subject | Çoklu Zeka Envanteri | |
dc.subject | Multiple Intelligences Theory | |
dc.subject | Circulatory System | |
dc.subject | Attitude Scale Towards Science | |
dc.subject | Multiple Intelligences Inventory | |
dc.title | Çoklu zeka kuramı temelli öğretimin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin dolaşım sistemi başarıları üzerine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | Effects of multiple intelligence theory based instruction on 6th grade primary school students' achievement of circularity system | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |