Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇetin, Gülcan
dc.contributor.authorŞengül, Seda Hilal
dc.date.accessioned2016-01-19T13:38:08Z
dc.date.available2016-01-19T13:38:08Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007en
dc.identifier.citationŞengül, Seda Hilal. Çoklu zeka kuramı temelli öğretimin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin dolaşım sistemi başarıları üzerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1609
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, çoklu zeka kuramı temelli öğretimin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin dolaşım sistemi başarılarına, Fen ve Teknoloji dersine karşı tutumlarına ve çoklu zeka alanlarına etkisini incelemektir. Çalışmanın örneklemi, 2005–2006 Eğitim-Öğretim Bahar döneminde Denizli iline bağlı bir ilçede bulunan bir devlet ilköğretim okulunda görev yapan bir Fen ve Teknoloji dersi öğretmeninin iki sınıfında bulunan 52 altıncı sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Sınıflardan biri kontrol grubu olarak diğeri ise, deney grubu olarak atanmıştır. Kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemleri kullanılarak dolaşım sistemi konuları işlenirken; deney grubunda çoklu zeka temelli öğretim ile dersler işlenmiştir. Dolaşım Sistemi Başarı Testi (DSBT), Fen Tutum Ölçeği (FTÖ) ve Çoklu Zeka Envanteri (ÇZE) hem kontrol hem de deney grubu öğrencilerine ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Uygulama, beş haftada tamamlanmıştır. Veriler, t-testi ve iki-faktörlü varyans analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, çoklu zeka kuramı temelli öğretimin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin dolaşım sistemi başarılarında ve çoklu zeka alanlarında bir artışa sebep olduğunu gösterirken, öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine karşı tutumlarında ise bir artışa sebep olmadığını göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to explore the effects of the multiple intelligences based instruction on sixth grade primary school students' achievement of circulatory system, attitudes towards science, and types of multiple intelligences. The subject of this study consisted of 52 sixth grade students from two classes of science course instructed by one teacher from a public primary in district of Denizli in the Spring Semester of 2005-2006. While one of the classes was assigned as control group which trained by traditionally designed instruction, the other class was assigned as experimental group which was instructed by multiple intelligences based instruction on understanding circulatory system concepts. Circulatory System Achievement Test, Attitudes Scale towards Science, and Multiple Intelligences Inventory were administered to the control group students and the experimental group students as pre-tests and post-tests. Treatment was conducted during five weeks. Data were analysed by t-test and two factors varyans analysis. Results revealed that the multiple intelligences based instruction increased sixth grade primary school students' achievement of circulatory system and multiple intelligences, but it did not increase the students' attitudes toward science.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇoklu Zeka Kuramı
dc.subjectDolaşım Sistemi
dc.subjectFen Dersine Karşı Tutum Ölçeği
dc.subjectÇoklu Zeka Envanteri
dc.subjectMultiple Intelligences Theory
dc.subjectCirculatory System
dc.subjectAttitude Scale Towards Science
dc.subjectMultiple Intelligences Inventory
dc.titleÇoklu zeka kuramı temelli öğretimin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin dolaşım sistemi başarıları üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeEffects of multiple intelligence theory based instruction on 6th grade primary school students' achievement of circularity systemen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster