Erp ve başarısızlık nedenleri
Citation
Aydın, Serkan. ERP ve başarısızlık nedenleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.Abstract
Hızlı gelişen teknoloji, artan rekabet koşulları ve küreselleşen ekonomik şartlar ile birlikte şirketler varlıklarını sürdürebilmek için maliyetlerini düşürmeye,
kaliteli ürün ve hizmet üretmeye, ürün gamını eliştirerek pazar paylarını artırmaya çalışmaktadırlar. Teknolojik gelişmelere paralel olarak ortaya çıkan ERP (Kurumsal Kaynak Planlaması) firmalara bu koşulları gerçekleştirebilmek için önemli avantajlar sağlamaktadır. Dünyada geçen yüzyıl içindeki gelişmelerin tamamı dikkate alındığında, özellikle ikinci yarısındaki hızlı gelişim ve değişim süreciyle birlikte
büyük ve orta ölçekli firmalar başta olmak üzere tüm firmalar varlıklarını sürdürebilmek adına çalışmalarını ve iş yapış tarzlarını sorgulamak durumunda kalmış ve dolayısıyla kaynaklarını daha etkin kullanabilmenin yollarını aramışlardır. ERP firmaların geleceğine yönelik çalışmalarını yönlendirebilmek adına geliştirilen
bir yönetim aracı olarak değerlendirilirken, aynı zamanda tüm iş süreçlerini entegre eden bir yazılım sistemi olarak da tanımlanabilmektedir. Günümüzde büyük ölçekli firmaların hemen hemen tamamında kullanılmakta olan ERP yazılımları dünyadaki
dengeleri elinde tutan orta ölçekli işletmelerin de entegre çalışabilmeleri ve rekabet güçlerini arttırabilmeleri adına ihtiyaç olarak ön plana çıkmıştır. ERP yazılımlarının işletmelerin tüm fonksiyonlarını içerecek şekilde entegre edilmesi esnasında çok
çeşitli sıkıntılar da yaşanabilmektedir. Bu sıkıntıların bir kısmı teknik veya işleyiş ile ilgili olup aşılabilmekle iken, diğer bir kısmı ise şirketlerin üst yöneticilerinin
kararlılığından, çalışanların bu konudaki direncine kadar devam eden kritik unsurları içermektedir. Çalışmanın çıkış noktası değerlendirildiğinde, ERP’ye yönelik yapılan yatırımların daha en başından çok ciddi bir sürece paralel olarak devam ettirilmesi gerekliliği vurgulanmış ve bu konudaki başarı faktörlerinin detaylı olarak ortaya koyulması amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra, uygulama esnasında karşılaşılan sıkıntıların başarısızlık yönündeki etkileri değerlendirilmiş ve bunun firmalara yol açabileceği maliyetler irdelenmiştir. In order to sustain their existence along with the rapidly developing technology, high competence, globalizing economical conditions, companies are trying to reduce their costs, produce goods and services in high quality, increase their market shares by improving their product scales. ERP (Enterprise Resource Planning), developed parallel to the technological developments, provides companies with high advantages to realize these conditions. Considering all the developments in the last century, particularly with the rapid development and change in the second half, all companies, primarily large and medium sized companies were required to question their activities and businesses processes in order to sustain their existence and thus, strive to find new means to use their resources more efficiently. ERP may be considered as a tool developed for directing the future activities of the companies and it may also be defined as a software system which integrates all business processes. Today, ERP software, used almost in all large scale companies, emerged and came into prominence as a necessity for the medium sized companies which holds the equilibrium over the world to enhance their power of competition and work integrated. During the integration of the ERP as embodying all the functions of the entities various problems may occur. Whereas some of these problems are technical or relating to the process and may be overcome, others include the critical issues such as inflexibleness of the executives and resistance of the workers. Considering the start point of the study, the necessity that investvestments of ERP must from the very beginning be proceeded parallel to a very serious process, is emphasized and stressing in detail the success factors in this vein is aimed. Besides, the effects, in point of failure, of the problems observed during the implementation are evaluated and the costs these problems may cause to companies are examined.