Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin algıları ve beden eğitimi öğretmenlerinin ortaokul öğretim programına yönelik tutumlarının incelenmesi
Künye
Baydoğan, Emre. Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin algıları ve beden eğitimi öğretmenlerinin ortaokul öğretim programına yönelik tutumlarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2024.Özet
“Bu araştırmanın amacı ortaokul düzeyinde beden eğitimi öğretmenlerinin ve öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin görüşlerinin derinlemesine incelenmesi, araştırmanın temel hedefini oluşturmaktadır. Bu çerçevede elde edilecek bulguların, beden eğitimi dersinin zayıf ve güçlü yönlerinin belirlenmesine katkı sağlayarak, program geliştirme uzmanlarına rehberlik etmesi çalışmanın alt hedefleri arasında yer almaktadır.” “Bu çalışmanın evrenini, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Balıkesir ili merkez ve
ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okullarında görev yapan 86 kadın 120 erkek toplam 206 beden eğitimi ve spor öğretmeni, bu okullarda öğrenim gören 117 kadın 103 erkek toplam 220 oluşturmaktadır.” Veri toplama aracı olarak Hung Chi Kwong tarafından 1999 yılında Hong Kong
Üniversitesi'nde tasarlanan "Ortaokul Öğrencileri İçin Beden Eğitimi Ölçeği (PEQSS)", beden eğitimi derslerine ilişkin öğrenci algısını ve ders değerlendirmesini anlamak için kullanılmıştır. Erdoğdu (2009) tarafından oluşturulan "Öğretmen Anket Formu", Ortaokul Beden Eğitimi dersi müfredatının ders uygulamalarını ne şekilde etkilediğini açıklamak ve bu programın uygulanabilirliğini değerlendirmek amacıyla kullanılmıştır. Öğrencilere yönelik yapılan ankette cinsiyet, sınıf ve haftalık ders isteği
değişkenlerine göre; öğretmenlere yönelik yapılan ankette ise okul donanımı, hizmet içi eğitim, okulda internet kullanımı ve okulun bulunduğu ilçe değişkenlerine göre farklı alt boyutlarda anlamlı farklar tespit edilmiştir. “The aim of this research is to examine in depth the opinions of physical education teachers and students at the secondary school level regarding physical education and sports lessons. It is among the sub-goals of the study that the findings to be obtained within this framework will contribute to the determination of the weak and strong aspects of the physical education course and guide program development experts.”
“The population of this study consists of 206 physical education and sports teachers, 86 women and 120 men, working in public schools affiliated with the Ministry of National Education in the center and districts of Balıkesir province in the 2023-2024 academic year, and a total of 220 physical education and sports teachers, 117 women and 103 men, studying in these schools.” As a data collection tool, the "Physical Education Scale for Secondary School Students (PEQSS)", designed by Hung Chi Kwong at the University of Hong Kong in 1999, was used to understand student perception of physical education lessons and course evaluation. "Teacher Survey Form" created by Erdoğdu (2009) was used to explain how the Secondary School Physical Education course curriculum affects course practices and to
evaluate the applicability of this program. In the survey conducted for students, according to gender, class and weekly lesson request variables; In the survey conducted for teachers, significant differences were detected in different sub-dimensions according to the variables of school equipment, in-service training, internet use at school and the district where the school is located.