dc.contributor.advisor | Nakiboğlu, Canan | |
dc.contributor.author | Şerefhanoğlu, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2016-01-19T13:38:06Z | |
dc.date.available | 2016-01-19T13:38:06Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007 | en |
dc.identifier.citation | Şerefhanoğlu, Hatice. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumları ile çoklu zeka alanlarının karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/1589 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin çoklu zeka alanları ile bilgisayara yönelik tutumları arasında bir ilişkinin olup olmadığının
belirlenmesidir. Bu amaçla 2006-2007 öğretim yılında Balıkesir ilindeki 2 ilköğretim okulunun 6, 7 ve 8. sınıflarında öğrenim görmekte olan 109 kız ve 78
erkek olmak üzere toplam 187 öğrenci ile çalışılmıştır.
Öğrencilerin çoklu zeka alanlarını belirlemeye yönelik olarak, Özden (2003) tarafından geçerlilik ve güvenilirliği hesaplanarak Türkçe’ye çevrilmiş olan “Çoklu Zeka Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrencilerin bilgisayara karşı tutumları ise Loyd ve Gressard (1985) tarafından geliştirilmiş olan Bilgisayar Tutum Ölçeği ile
belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçlarına bakıldığında, yapılan Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis testleri sonucunda cinsiyet ve okul türü ile bilgisayara yönelik tutum arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı, ancak sınıf düzeyi ile bilgisayara yönelik tutum arasında anlamlı farkın olduğu görülmüştür. Öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumları ile çoklu zeka alanları arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısına bakılmıştır. Öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumları ile mantıksal- matematiksel, görsel- uzaysal, müziksel- ritmik ve
sosyal zeka alanları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the relationship between secondary school students' attitudes toward computers and their multiple intelligence domains. The sample group of the study included 187 randomly selected 6th, 7th and 8th class students from two elementary schools in 2006- 2007 academic year in Balıkesir. The Multiple Intelligence Scale, translated and validated by Özden (2003), was administered to determine their multiple intelligence domains, and a Computer Attitude Scale, developed by Loyd and Gressard (1985), was administered to determine their attitudes toward computers. According to the results of Mann - Whitney U test and Kruskal Wallis test, there is no significant difference between the variables of the students' gender and school type in their computer attitudes. On the other hand, it was found that there is a significant difference among the variable of students' class in students' computer attitudes. In order to find out the correlation between their attitudes and multiple intelligence domains, Pearson Correlation Coefficient was computed. As a result, it was seen that there is a significant correlation between students' attitudes towards computer and several multiple intelligence domains. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilgisayara Yönelik Tutum | |
dc.subject | Çoklu Zeka Kuramı | |
dc.subject | İlköğretim İkinci Kademe Öğrencileri | |
dc.subject | Attitude Towards Computers | |
dc.subject | Multiple Intelligence | |
dc.subject | Elementary School Students | |
dc.title | İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumları ile çoklu zeka alanlarının karşılaştırılması | en_US |
dc.title.alternative | Comparing elementary school students' attitudes towards computers and their multiple intelligence domains | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |