Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorNakiboğlu, Canan
dc.contributor.authorŞerefhanoğlu, Hatice
dc.date.accessioned2016-01-19T13:38:06Z
dc.date.available2016-01-19T13:38:06Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007en
dc.identifier.citationŞerefhanoğlu, Hatice. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumları ile çoklu zeka alanlarının karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1589
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin çoklu zeka alanları ile bilgisayara yönelik tutumları arasında bir ilişkinin olup olmadığının belirlenmesidir. Bu amaçla 2006-2007 öğretim yılında Balıkesir ilindeki 2 ilköğretim okulunun 6, 7 ve 8. sınıflarında öğrenim görmekte olan 109 kız ve 78 erkek olmak üzere toplam 187 öğrenci ile çalışılmıştır. Öğrencilerin çoklu zeka alanlarını belirlemeye yönelik olarak, Özden (2003) tarafından geçerlilik ve güvenilirliği hesaplanarak Türkçe’ye çevrilmiş olan “Çoklu Zeka Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrencilerin bilgisayara karşı tutumları ise Loyd ve Gressard (1985) tarafından geliştirilmiş olan Bilgisayar Tutum Ölçeği ile belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçlarına bakıldığında, yapılan Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis testleri sonucunda cinsiyet ve okul türü ile bilgisayara yönelik tutum arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı, ancak sınıf düzeyi ile bilgisayara yönelik tutum arasında anlamlı farkın olduğu görülmüştür. Öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumları ile çoklu zeka alanları arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısına bakılmıştır. Öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumları ile mantıksal- matematiksel, görsel- uzaysal, müziksel- ritmik ve sosyal zeka alanları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the relationship between secondary school students' attitudes toward computers and their multiple intelligence domains. The sample group of the study included 187 randomly selected 6th, 7th and 8th class students from two elementary schools in 2006- 2007 academic year in Balıkesir. The Multiple Intelligence Scale, translated and validated by Özden (2003), was administered to determine their multiple intelligence domains, and a Computer Attitude Scale, developed by Loyd and Gressard (1985), was administered to determine their attitudes toward computers. According to the results of Mann - Whitney U test and Kruskal Wallis test, there is no significant difference between the variables of the students' gender and school type in their computer attitudes. On the other hand, it was found that there is a significant difference among the variable of students' class in students' computer attitudes. In order to find out the correlation between their attitudes and multiple intelligence domains, Pearson Correlation Coefficient was computed. As a result, it was seen that there is a significant correlation between students' attitudes towards computer and several multiple intelligence domains.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayara Yönelik Tutum
dc.subjectÇoklu Zeka Kuramı
dc.subjectİlköğretim İkinci Kademe Öğrencileri
dc.subjectAttitude Towards Computers
dc.subjectMultiple Intelligence
dc.subjectElementary School Students
dc.titleİlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumları ile çoklu zeka alanlarının karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparing elementary school students' attitudes towards computers and their multiple intelligence domainsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster