dc.contributor.advisor | Karamete, Ayşen | |
dc.contributor.author | Mısırlı, Zeynel Abidin | |
dc.date.accessioned | 2016-01-19T13:38:06Z | |
dc.date.available | 2016-01-19T13:38:06Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007 | en |
dc.identifier.citation | Mısırlı, Zeynel Abidin. Web tabanlı öğrenme yönetim sistemine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/1588 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Internet'in eğitimde kullanılması ile yeni eğitsel kaynak ve imkanlar ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın amacı, açık kaynak kodlu öğrenim yönetim sistemlerinden biri olan Moodle’ı kullanarak öğrencilerin bir web destekli
ortamda iletişim düzeyini, web ve bilgisayar hakkındaki duygularını ve memnuniyet düzeylerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Eğitim Fakülteleri Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümlerinde okutulmakta olan İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve uygulamaları dersinin etkin ve verimli öğretimi amacıyla ders içerikleri ve çeşitli etkinlikler Moodle
aracılığıyla Web ortamına aktarılmıştır. Yarıyıl sonunda örneklemdeki öğrencilere “Web Destekli Eğitimin Etkililiği” anketi araştırmacı tarafından düzenlenerek uygulanmıştır. Ayrıca öğretim üyeleri için görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği 2005–2006 Eğitim Öğretim yılı 3. sınıf öğrencilerinden 55 kişi ve Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesinde görev yapan 5 öğretim üyesi oluşturmuştur. Öğrencilerin büyük bir çoğunluğu web destekli olarak verilen bu dersin gerekliliği ve öğrenmeyi olumlu etkilediği konusunda hemfikirdir. Geleneksel yöntemleri kullanarak bu dersi işlemenin öğrenciler tarafından tercih edilmediği, web destekli kursların öğrenciler için daha cazip olduğu yine çıkan sonuçlar arasındadır. Sonuçlar bilgisayar ve web hakkındaki öğrenci görüşlerinin olumlu olduğunu göstermektedir. Öğrencilerin web destekli olarak verilen bu dersle ilgili iletişim düzeyleri, memnuniyet algıları nötrdür. Öğretim üyelerinin tamamı web destekli öğrenmeden faydalanmayı düşünmekte ve Moodle gibi derslerin web destekli yürütüldüğü bir ortamda derslerini işlemek istemektedirler. | en_US |
dc.description.abstract | The use of the Internet in education revealed new educational sources and opportunities. The aim of this study is to analyze students' level of communication in a web supported environment, satisfaction and emotions about web and computers by using Moodle which is an open source learning management system. For effective and productive instruction of the Internet Authoring Languages and Applications lessons' contents are transferred to the web environment by using Moodle which is given in Computer Education and Instructional Technologies Department Of Education Faculties. At the end of the midterm the survey of the "Effectivity of the web supported learning" has been organized and applied to the students by the researcher. Interview forms are prepared for lecturers as well. The sample of the research is formed by 55 3rd class students in 2005 - 2006 school year in Balıkesir University Necatibey Faculty of Education Computer Education and Instructional Technologies Department and 5 lecturers at the Balıkesir University Necatibey Faculty of Education. Most of the students have the same opinions about the necessity and its positive effect of the course that is given web supported. To take lessons by traditional methods is not preferred by students and also web supported courses are more attracting for students. Results show students' opinions about web and computers are positive. Students' levels of communication, perception of satisfaction are neutral in a course which is given as web supported. All of the lecturers are willing to make use of web supported learning and they are willingly to make their lessons in an envoirnment which is web supported like Moodle. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uzaktan Eğitim | |
dc.subject | Web Destekli Eğitim | |
dc.subject | Öğrenim Yönetim Sistemleri | |
dc.subject | Moodle | |
dc.subject | Distance Learning | |
dc.subject | Web Assisted Learning | |
dc.subject | LMS | |
dc.title | Web tabanlı öğrenme yönetim sistemine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Opinions of students and lecturers about web based learning managment system | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |