AISI 304 östenitik paslanmaz çeliklerde işlenebilirliğe bağlı olarak kalıcı gerilme problemlerinin araştırılması
Künye
Tekaslan, Özgür. AISI 304 östenitik paslanmaz çeliklerde işlenebilirliğe bağlı olarak kalıcı gerilme problemlerinin araştırılması. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.Özet
Bu çalışmanın amacı İlköğretim altıncı sınıflarda, Fen ve Teknoloji dersindeki maddenin tanecikli yapısı ünitesinin çoklu zeka kuramına dayalı öğretimin öğrencilerin başarılarına ve fen dersine karşı tutumlarına etkisini geleneksel öğretimle kıyaslamaktır.
Bu çalışmada ölçüm araçları olarak Çoklu Zeka envanteri, Fen dersine karşı Tutum Ölçeği, “ Madenin Tanecikli Yapısı” konusunda çoktan seçmeli Fen Başarı Testi ve Öğrenme Stilleri Envanteri kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi, bir devlet ilköğretim okulunun iki ayrı sınıfında bulunan 42 altıncı sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Sınıflardan biri kontrol grubu olarak diğeri ise, deney grubu olarak atanmıştır. Kontrol grubunda geleneksel öğretim uygulanırken, deneysel grupta çoklu zeka kuramına dayalı öğretim uygulanmıştır. Maddenin Tanecikli Yapısı Başarı Testi (MTYBT) hem kontrol hem
de deney grubunda bulunan öğrencilere ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Fen tutum ölçeği, çoklu zeka envanteri ve öğrenme stilleri envanteri deney ve kontrol grubuna bir defa uygulanmıştır. Uygulama, 2006-2007 eğitim-öğretim bahar döneminde Balıkesir iline bağlı bir devlet okulunda araştırmacı tarafından on iki haftada tamamlanmıştır. Verilerin analizinde ilişkisiz gruplar t-testi, tek grup t-testi, korelasyon ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Bu analizler sonucunda madenin tanecikli yapısı başarı testinde deney ve
kontrol grubu arasında deney grubunun lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Deney ve kontrol grubunun fene karşı tutumlarında anlamlı bir fark bulunamamıştır.
Cinsiyet faktörünün her iki grupta, maddenin tanecikli yapısı başarı testinden alınan puanları etkilemediği belirlenmiştir. The main purpose of this study is to investigate the effect of the Multiple Intelligences based instruction on sixth grade students' achievement on the particulate nature of the matter as compared to the traditional instruction. Multiple Intelligences Inventory, Attitudes Scale Towards Science as a subject matter, Particulate nature of the matter Achievement test and Learning Styles Inventory were used as measuring tools.
The subject of this study consisted of 42 sixth grade students from two classes of science course at a public primary school. One of the classes was assigned
as control group which was trained using the traditional instruction; the other class was assigned as experimental group which was instructed with multiple intelligences based instruction the particulate nature of matter concepts. Achievement Test on the Particulate Nature of the Matter was administered to the control group students and the experimental group students as pre-test and post-test. Attitude scale towards
science, Multiple Intelligences Inventory and Learning Styles Inventory were administered to the sample for once. Treatment was conducted during 12 weeks in a
public primary school of Balıkesir in the spring Semester of 2006-2007. Data were analyzed using independent samples t test, one sample t-test,
correlation and one way ANOVA analyses. As a result there was a significant mean difference between control and experimental groups’ achievement test scores. It was found that there was no statistically significant difference between experimental and
control groups’ scores on attitude scale toward science. Similarly there was no significant difference between males and females students with respect to
achievement test scores in both groups.