Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYüksel, Hayrettin
dc.contributor.authorYılmaz, Hakan
dc.date.accessioned2016-01-19T13:38:04Z
dc.date.available2016-01-19T13:38:04Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007en
dc.identifier.citationYılmaz, Hakan. Motorlu taşıtların güç kaynağı karakteristiklerinin belirlenişinde diagnostik sistem kullanılabilirliği ve uygulamadaki önemi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1567
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makina Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractTaşıtlarda motor çalışma karakteristiklerinin, motor yönetim sistemleri ile kontrolü yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu tarz motorların kontrol sistematiği ve özellikle arıza tespit ve teşhisinde kullanılmakta olan diagnostik sistemler ayrı bir önem arz etmektedir. Bu çalışmanın başlangıç kısmında, elektronik yönetim sistemi ile kumanda edilen bir dizel motorunda mevcut elektronik yönetim sisteminin elemanları ve motor parametrelerine göre çalışma sistematiği ile sistemin tasarlanmasındaki başlangıç prensipleri incelenmiştir. Sonraki aşamada, yapısı ve çalışma prensipleri incelenen elektronik yönetim sisteminin ve bahse konu motorların bakım, işletme ve idamesinde büyük öneme haiz olan diagnostik arıza teşhis, tespit sistemlerinin tasarlanması ve geliştirilmesi için yöntem belirlenmesine etki eden faktörler; modelleme esaslı yöntemin esasları ve bu yaklaşım ile diagnostik arıza tespit ve teşhisinin yapılması araştırılmıştır. Bu maksatla; bir turbo dizel motora ait EGR valfli hava emme manifoldu sistemin ve bu sistemde meydana geldiği kabul edilen hava kaçağı, hava akış sensörü, hava basınç sensörü ile EGR valfinin sıkışması arızalarının modelleme esaslı diagnostik sistem yapısı oluşturulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe control of operational characteristics with engine management system have widespreadly applicaiton for vehicles. So the systematics of engine control and diagnostic systems that are use for fault dedection and isolation have distinct importance. At the first stage of this study, the electronic management system components, system operation in conjuction with the parameters, and the initial system design principles of ECU (Eectronic Control Unit) controlled diesel engine are examined. In the following stage, factors that effect design and development methods of fault diagnosis systems that have an important role in maintenance and operation of the previously examined electronic management system and diesel engine, basics of model based management, and fault diagnosis by the model based approach are researched. By this purpose; a model based diagnosis system for the air-path of a turbo-charged diesel engine with EGR is constructed. The faults considered were air-mass flow sensor fault, intake-manifold pressure sensor fault, air-leakage, and the EGR-valve stuck in closed position.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDizel Motor Kontrol
dc.subjectBilgisayar Destekli Sistem Yönetimi
dc.subjectModelleme Esaslı Yöntemle Diagnostik Arıza İncelemesi
dc.subjectDizel Motor Modellemesi
dc.subjectDiagnostik Hipotez Testleri
dc.subjectDiesel Engine Control
dc.subjectComputer Aided System Management
dc.subjectModel Based Fault Diagnosis
dc.subjectDiesel Engine Modelling
dc.subjectDiagnostic Hypothesis Testing
dc.titleMotorlu taşıtların güç kaynağı karakteristiklerinin belirlenişinde diagnostik sistem kullanılabilirliği ve uygulamadaki önemien_US
dc.title.alternativeThe usability and importance of the diagnostic systems to determine the motor vehicles powersource characteristics in practiceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster