Manevi danışmanların gençlik ve spor bakanlığı yurtlarında yürüttükleri din-ahlak-değer eğitimi uygulamalarına bakışı: Balıkesir örneği
Künye
Bakırlı, Emrah. Manevi danışmanların gençlik ve spor bakanlığı yurtlarında yürüttükleri din-ahlak-değer eğitimi uygulamalarına bakışı: Balıkesir örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024.Özet
Bu çalışmada Diyanet İşleri Başkanlığı'nın Gençlik ve Spor Bakanlığı'na bağlı yurtlarda yürüttüğü manevi danışmanlık ve rehberlik faaliyetleri ile gerçekleştirilen din-ahlak-değer eğitimi uygulamaları ele alınmıştır. Bu kapsamda Diyanet İşleri Başkanlığı personelinin Gençlik ve Spor Bakanlığı Yurtları'nda gerçekleştirdiği din-ahlak-değer eğitimi uygulamaları betimsel olarak değerlendirilmiştir. Çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde giriş, ikinci bölümde kuramsal çerçeve, üçüncü bölümde yöntem, dördüncü bölümde bulgular ve yorumlar yer almakta; en son bölümü ise sonuç ve öneriler oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı, Diyanet İşleri Başkanlığı ve Gençlik ve Spor Bakanlığı arasında imzalanan işbirliği protokolü kapsamında Gençlik ve Spor Bakanlığı Yurtları'nda Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından görevlendirilen manevi danışmanların yurtlarda gerçekleştirdiği etkinliklerin ve din-ahlak-değer eğitimi faaliyetlerinin betimsel olarak niteliğini ortaya koymaktır. This study addresses the spiritual counseling and guidance activities and religious-moral-value education practices carried out by the Presidency of Religious Affairs in dormitories affiliated with the Ministry of Youth and Sports. In this context, the religious-moral-value education practices carried out by the Presidency of Religious Affairs personnel in the dormitories of the Ministry of Youth and Sports were evaluated descriptively. The study consists of five main sections. The first section includes the introduction, the second section includes the theoretical framework, the third section includes the method, the fourth section includes the findings and interpretations; and the last section includes the conclusion and recommendations. The aim of the research is to descriptively reveal the nature of the activities and religious-moral-value education activities carried out by the spiritual counselors assigned by the Presidency of Religious Affairs in the dormitories of the Ministry of Youth and Sports within the scope of the cooperation protocol signed between the Presidency of Religious Affairs and the Ministry of Youth and Sports.