Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMısırlı, Zeynel Abidin
dc.contributor.authorDurmuş, Ramazan
dc.date.accessioned2024-11-27T08:56:06Z
dc.date.available2024-11-27T08:56:06Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationDurmuş, Ramazan. Ortaokul öğrencilerine yönelik kodlama eğitimlerinin STEM ve bilgi işlemsel düşünme becerilerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15302
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; ortaokul 5. ve 6. sınıf düzeyindeki öğrencilere yönelik düzenlenen kodlama eğitimlerinin, öğrencilerin STEM ve Bilgi İşlemsel Düşünme Becerilerine etkilerinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini 2023-2024 eğitim öğretim yılında Balıkesir ilinin Altıeylül ilçesinde bulunan ortaokullarda Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi alan 5. ve 6. Sınıf düzeyindeki ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya 522 öğrenci katılmış olup 42 öğrenci eğitim öğretim süreci boyunca ayrıca robotik kodlama eğitimleri alan öğrencilerden oluşmaktadır. Çalışmaya katılan tüm öğrenciler müfredata göre Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi eğitimi almaktadır. Araştırmada "Blok Temelli Programlamaya İlişkin Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği", "Bilgisayarca Düşünme Beceri Düzeyleri Ölçeği" ve "STEM Beceri Düzeyleri Algı Ölçeği" kullanılmıştır. Ölçeklerin güvenirlik analizleri yapılmıştır. Araştırmada toplanan nicel veriler SPSS programında toplam puanları hesaplanarak analiz edilmiştir. Katılımcıların %50,6'sı erkek öğrenci, %49,4'ü ise kız öğrencidir. Katılımcılar yaşa göre incelendiğinde %4,2'sinin 10, %29,8'inin 11, %57,4'ünün 12, %8,6'sının ise 13 yaşında olduğu görülmektedir. Katılımcıların %26,1'i 5. sınıfken %73,9'u ise 6. sınıftır. Katılımcıların %8'inin daha önce kodlama eğitimi aldığı görülürken, %92'sinin ise herhangi bir kodlama eğitimi almadığı görülmektedir. Katılımcıların %54,8'inin Scratch yazılımı ile oyun yazmadığı, %45,2'nin ise yazdığı, %50,2'sinin Scratch dersi almadığı, %49,8'inin ise Scratch dersi aldığı görülmektedir. Bağımlı değişkenler olan ölçeklerin toplam puanları ve bağımsız (cinsiyet, yaş, sınıf, kodlama eğitimi alma, Scratch oyun yazma, Scratch dersi alma, halen Scratch oyun yazma, halen Scratch dersi alma) değişkenler arasında hiyerarşik regresyon analizi yapılmıştır. Regresyon analizi sonuçları incelendiğinde ise, cinsiyeti, kodlama eğitimi alma durumu, Scratch yazılımı ile oyun yazması ve halen Scratch yazılımı ile oyun yazması durumunun STEM Beceri Düzeyi Ölçeği toplam puanlarındaki varyansın anlamlı bir açıklayıcısı olduğu görülmektedir. Elde edilen sonuçlar "STEM Beceri Düzeyleri Algı Ölçeği" ile "Scratch Programına İlişkin Öz Yeterlik Algı Ölçeği" ve "Bilgisayarca Düşünme Beceri Düzeyleri Ölçeği" arasında pozitif yönde yüksek düzeyde anlamlı (p<.01) bir ilişki olduğunu göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the effects of coding trainings organized for 5th and 6th grade middle school students on their STEM and Computational Thinking Skills. The sample of the study consists of 5th and 6th grade middle school students taking Information Technologies and Software courses in middle schools in Altıeylül district of Balıkesir province in the 2023-2024 academic year. Relational survey model was used in the study. The convenience sampling method, one of the purposive sampling methods, was used. 522 students participated in the study and 42 of them were students who also received robotic coding trainings during the education process. All students participating in the study take Information Technologies and Software Course according to the curriculum. "Self-Efficacy Perception Scale for Block-Based Programming", 'Computer Thinking Skill Levels Scale' and 'STEM Skill Levels Perception Scale' were used in the study. Reliability analyses of the scales were conducted. The quantitative data collected in the study were analysed by calculating total scores in the SPSS program. Of the participants, 50.6% were male students and 49.4% were female students. When the participants were analysed by age, 4.2% were 10 years old, 29.8% were 11 years old, 57.4% were 12 years old, and 8.6% were 13 years old. While 26.1% of the participants were in the 5th grade, 73.9% were in the 6th grade. While 8% of the participants had received coding training before, 92% had not received any coding training. It is seen that 54.8% of the participants did not write games with Scratch software, 45.2% did, 50.2% did not take a Scratch course, and 49.8% took a Scratch course. Hierarchical regression analysis was performed between the total scores of the scales, which are the dependent variables, and the independent variables (gender, age, grade, coding education, writing Scratch games, taking Scratch course, currently writing Scratch games, currently taking Scratch course). When the regression analysis results are analysed, it is seen that gender, coding education, writing games with Scratch software, and currently writing games with Scratch software are significant explanators of the variance in the total scores of the STEM Skill Level Scale. The results showed that there was a positive and highly significant (p<.01) relationship between "STEM Skill Levels Perception Scale" and "Self-Efficacy Perception Scale Regarding Scratch Program" and "Computer Thinking Skill Levels Scale".en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgi İşlemsel Düşünmeen_US
dc.subjectRobotik Kodlamaen_US
dc.subjectFeTeMMen_US
dc.subjectComputational Thinkingen_US
dc.subjectRobotic Codingen_US
dc.subjectSTEMen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerine yönelik kodlama eğitimlerinin STEM ve bilgi işlemsel düşünme becerilerine etkisien_US
dc.title.alternativeEffect of coding training for secondary school students on STEM and computational thinking skillsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster