Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemir, Mevhibe Kobak
dc.contributor.authorSak, Buse
dc.date.accessioned2024-09-20T10:16:32Z
dc.date.available2024-09-20T10:16:32Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationSak, Buse. WebQuest üzerine yapılan çalışmaların sistematik incelenmesi: Matematiğe yansımaları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15193
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı matematik eğitimi alanında WebQuest üzerine yapılmış çalışmaların genel eğilimlerini belirlemektir. Araştırma nitel bir sistematik derleme çalışması olup; YÖK Ulusal Tez Merkezi, Google akademik, ProQuest, TUBİTAK ULAKBİM, Scopus, Web of Science, ERIC, H. W. Wilson, Taylor & Francis, Australian Education index, British Education index, EBSCO Academic Search Premier and Educational Research Complete veri tabanlarında yayınlanan 46 bilimsel çalışma incelemeye dahil edilmiştir. Tematik analiz sonucu elde edilen bulgular; frekans ve yüzde değerleri, tablo ve grafikler aracığıyla sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, matematik eğitimi alanında WebQuest üzerine yapılmış ilk çalışma 2001 yılına aittir. Değişken sıklıkla ilgili alanda çalışmalarla karşılaşılsa da yarısı 2014 yılından sonra yayınlanmıştır. İncelenen çalışmaların çoğunluğunun İngilizce ve makale türünde olduğu, sıklıkla "WebQuest" anahtar kelimesinin kullanıldığı, yaygın olarak akademik başarıya etkisinin ve WebQueste ilişkin görüşlerinin incelendiği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmalar kapsamında hazırlanan WebQuestlerin ise geometri ve ölçme konusunda olduğu tespit edilmiştir. Metodolojik açıdan çalışmaların büyük bir çoğunluğu nicel bir yaklaşımla, deneysel desen benimsenerek hazırlanırken, veri toplamak amacıyla tutum/algı/ilgi vb. ölçekler ve nicel analiz yöntemlerinden kestirimsel analiz kullanıldığı, katılımcılarının seçiminde seçkisiz olmayan örnekleme yöntemleri tercih edilirken, katılımcıların sıklıkla öğretmen adaylarından oluştuğu ulaşılan sonuçlar arasındadır. Örneklem türlerine göre araştırma konularının dağılımına ilişkin sonuçlardan; WebQuestin ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına etkisine ilişkin bir çalışma yapılmadığını, matematiğe yönelik tutumun araştırıldığı çalışmaların ise sadece ortaokul öğrencileri ile gerçekleştirildiği, motivasyona etkisine ilişkin çalışmalar ortaokul öğrencileri ve öğretmen adayları ile yürütülürken, katılımcı görüşlerinin incelendiği çalışmaların ilkokul öğrencileri hariç tüm örneklem grupları ile yürütüldüğü belirlenmiştir. Araştırmanın sonunda elde edilen sonuçlar ışığında önerilere yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the general trends of the studies on WebQuest in the field of mathematics education. The research is a systematic review study and 46 scientific studies published in YÖK National Thesis Centre, Google Scholar, ProQuest, TUBİTAK ULAKBIM, Scopus, Web of Science, ERIC, H. W. Wilson, Taylor & Francis, Australian Education index, British Education index, EBSCO Academic Search Premier and Educational Research Complete databases were included in the review. The findings obtained as a result of thematic analysis were presented through frequency and percentage values, tables and graphs. According to the results of the research, the first study on WebQuest in the field of mathematics education belongs to 2001. Although studies in the related field are encountered with variable frequency, half of them were published after 2014. It was concluded that the majority of the studies examined were in English and article type, the keyword "WebQuest" was frequently used, the effect of WebQuest on academic achievement and the opinions on WebQuest were examined. It was determined that the WebQuests prepared within the scope of the studies were on geometry and measurement. Methodologically, while the majority of the studies were prepared with a quantitative approach, adopting an experimental design, scales such as attitude/perception/interest etc were used to collect data and inferential analysis from quantitative analysis methods for analysing, non-random sampling methods was preferred in the selection of participants, and the participants were frequently composed of pre service teachers. From the results related to the distribution of research topics according to sample types; it was determined that there was no study on the effect of WebQuest on the academic achievement of primary school students, the studies investigating the attitude towards mathematics were carried out only with secondary school students, the studies on the effect of motivation were carried out with secondary students and pre-service teachers, while the studies examining the views of the participants were carried out with all sample groups except primary school students. At the end of the study, suggestions were given in the light of the results obtained.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectWebquesten_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectSistematik Derlemeen_US
dc.subjectMathematicsen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectSystematic Reviewen_US
dc.titleWebQuest üzerine yapılan çalışmaların sistematik incelenmesi: Matematiğe yansımalarıen_US
dc.title.alternativeA systematic review of the studies on WebQuest: Reflections to mathematicsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster