Müzik Eğitimi Anabilim Dallarındaki flüt öğrencilerinin çalgı çalışma alışkanlıklarının ve çalgı çalışma yöntemlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmes
Künye
Vanlı, Nur Beste.Müzik Eğitimi Anabilim Dallarındaki flüt öğrencilerinin çalgı çalışma alışkanlıklarının ve çalgı çalışma yöntemlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024.Özet
Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarındaki flüt öğrencilerinin çalgı çalışma alışkanlıklarının ve yöntemlerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu, 2022-2023 eğitim öğretim yılında Adnan Menderes, Balıkesir, Çanakkale 18 Mart, Dokuz Eylül, Gazi, Gaziosmanpaşa, Pamukkale, Trakya ve Bursa Uludağ Üniversitelerinin Eğitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümlerinin Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında öğrenim görmekte olan toplam 85 flüt öğrencisi oluşturmaktadır. Bu araştırmada, öğrencilerin çalgı çalışma alışkanlıkları ve çalgı çalışma yöntemlerinin belirlenmesi amacıyla "Kişisel Bilgiler Formu", Küçükosmanoğlu, Babacan, Babacan ve Yüksel (2016) tarafından geliştirilen "Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği" ve "Çalgı Çalışma Yöntemleri Ölçeği" veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmaya ilişkin veri analizlerinde parametrik testlerden yararlanılmıştır. Araştırmada uygulanılan veri toplama araçlarına göre, flüt öğrencilerinin çalgı çalışma alışkanlıkları ve çalgı çalışma yöntemleri puanlarının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca flüt öğrencilerinin çalgı çalışma alışkanlıkları ve çalgı çalışma yöntemleri puanları arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu gözlenmiştir. Flüt öğrencilerinin çalgı çalışma alışkanlıkları ve çalgı çalışma yöntemleri ile cinsiyetleri, öğrenim görmekte oldukları üniversiteler ve bulundukları sınıf değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna varılmıştır. Diğer yandan flüt öğrencilerinin çalgı çalışma alışkanlıkları ile bireysel çalgılarını kendi isteğiyle seçme/seçmeme durumları, lisans öncesinde flüt eğitimi alma/almama durumları ve çalgılarında başarılı/başarısız olduklarını düşünme durumları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenirken bu değişkenler ile flüt öğrencilerinin çalgı çalışma yöntemleri arasında anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. The purpose of this research is to determine the instrument practice habits and methods of flute students in Music Education Departments and to examine them in terms of various variables. The sample group for the study consists of a total of 85 flute students studying in the Music Education Departments of the Faculty of Fine Arts at Adnan Menderes, Balıkesir, Çanakkale 18 Mart, Dokuz Eylül, Gazi, Gaziosmanpaşa, Pamukkale, Trakya, and Bursa Uludağ Universities during the 2022-2023 academic year. Data collection tools such as the "Personal Information Form," the "Individual Instrument Practice Habits Scale" developed by Küçükosmanoğlu, Babacan, Babacan, and Yüksel (2016), and the "Instrument Practice Methods Scale" were used in the research. Parametric tests were employed for data analysis. According to the data collected, flute students' practice habits and method scores were found to be at a high level. Additionally, a positive relationship was observed between flute students' practice habits and method scores. There was no significant difference in flute students' practice habits and method scores based on gender, the university they attended, or their class level. However, significant differences were found between these variables and flute students' choices regarding individual instruments, whether they received flute education before their undergraduate studies, and their perception of success in playing the instrument.
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Özengen çalgı eğitimi alan bireylerin çalgı çalmayı öğrenmeye yönelik görüşleri (Çanakkale ve Balıkesir Örneği)
Ataman, Özge Gençel; Güler, İbrahim (Kalem Vakfı Okulları, 2021)Bu çalışmada resmî ve özel yaygın eğitim kurumlarında özengen çalgı eğitimi alan bireylerin çalgı çalmayı öğrenmeye yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak ... -
Yaylı çalgılarda dördüncü parmak kullanımına ilişkin müzik öğretmeni adaylarının görüşleri: Nitel bir çalışma
Saylam, Başak; Bahar, Gökçem; Okay, Hasan Hakan (Erzurum Kültür ve Eğitim Vakfı, 2021)Çalgı eğitiminin başlangıcından itibaren öğrencilerin tutuş, duruş gibi teknik alışkanlıklarında ortaya çıkabilecek sorunlara müdahale edilerek öğrenilen yanlış alışkanlıkların yerleşmesinin önüne geçilmesi önem taşımaktadır. ... -
Müzik öğretmeni adaylarının müziksel işitme okuma yazma dersleri başarılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi (Balıkesir Üniversitesi örneği)
Ataman, Özge Gençel (2013)Bu araştırmada, müzik öğretmeni adaylarının Müziksel İşitme Okuma Yazma dersleri başarıları ile anabilim dalına yerleşme durumu (asıl/yedek), mezun olunan ortaöğretim türü ve bireysel performans dersleri (Bireysel Çalgı, ...