Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYoruldu, Mutlu
dc.contributor.authorÇevre, Sema Sultan
dc.date.accessioned2024-09-12T10:56:29Z
dc.date.available2024-09-12T10:56:29Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationÇevre, Sema Sultan. Lise öğrencilerinin vergi algılarının ölçülmesi ve analizi: Balıkesir ili örneği. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Maliye Ana Bilim Dalı.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15132
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Maliye Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada lise öğrencilerinin vergi algılarının ölçülerek belirlenmesi ve analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında, hedeflenen sonuca ulaşmak için nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma sürecinde kullanılan "Vergi Algısı Ölçeği (VAÖ)" Yoruldu (2020) tarafından tasarlanmış ve araştırmanın verilerinin toplanmasında kullanılmıştır. Araştırma, 2022-2023 eğitim, öğretim yılında Balıkesir ilindeki resmi ve özel liselerde eğitim, öğretimine devam eden 1426 öğrenciden oluşan bir çalışma grubunu kapsamaktadır. Çalışma grubu uygun örnekleme yöntemiyle oluşturulmuştur. Bu araştırmanın analizi VAÖ'ye verilen yanıtlar çözümlenerek gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular, Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testi, Non-Parametrik testler için Post-Hoc analizi ile çözümlenmiş ve verilerin anlamlılık düzeyleri 0,05 anlamlılık seviyesinde değerlendirilmiştir. Ortaya çıkan bulgular ışığında lise öğrencilerinin vergi algılarının cinsiyet, yaş ve sınıf düzeyleri değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir fakat okul türleri değişkeni açısından istatistiksek olarak anlamlı farklılıkların olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca lise öğrencilerinin vergi algıları düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis research aims to measure, determine and analyze high school students' tax perceptions. Within the scope of this purpose, scanning model, one of the quantitative research methods, was used to achieve the targeted result. The "Tax Perception Scale (VAÖ)" used in the research process was designed by Yoruldu (2020) and used to collect the data of the research. The research covers a study group consisting of 1426 students who continue their education in public and private high schools in Balıkesir province in the 2022-2023 academic year. The study group was formed by convenient sampling method. The analysis of this research was carried out by analyzing the responses to VAÖ. The findings obtained were analyzed by Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis test, Post-Hoc analysis for Non-Parametric tests, and the significance levels of the data were evaluated at the 0.05 significance level. In the light of the findings, it was determined that high school students' tax perceptions did not differ statistically significantly according to gender, age and grade level variables. However, it was concluded that there were statistically significant differences in terms of the school types variable. It was also determined that high school students' tax perception levels were high.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVergi Algısıen_US
dc.subjectVergi Ahlâkıen_US
dc.subjectVergi Sosyolojisien_US
dc.subjectTax Perceptionen_US
dc.subjectTax Ethicsen_US
dc.subjectTax Sociologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinin vergi algılarının ölçülmesi ve analizi: Balıkesir ili örneğien_US
dc.title.alternativeMeasurement and analysis of tax perceptions of high school students: Balıkesir city exampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster