Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKocakülah, Sabri
dc.contributor.authorAkkaya, Mehmet Metin
dc.date.accessioned2016-01-19T13:38:00Z
dc.date.available2016-01-19T13:38:00Z
dc.date.issued2006
dc.date.submitted2006en
dc.identifier.citationAkkaya, Mehmet Emin. Ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin moment konusundaki kavramsal anlama düzeylerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1508
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerin “Moment Konusundaki Kavramsal Anlama Düzeylerinin Belirlenmesi” dir. Bu amaca ulaşmak için çalışmada araştırmacı tarafından bir kavramsal anlama testi geliştirilmiştir. Geliştirilen kavramsal anlama testinin örneklemi 2004 - 2005 eğitim-öğretim yılında Balıkesir merkezindeki 4 lisede toplam 200 öğrenciye uygulanmıştır. Ayrıca test sorularına verilen cevapların daha iyi irdelenmesi ve betimlenmesi için 15 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Kavramsal anlama testinin verileri nitel olarak incelenmiştir. Testin analizine ilişkin bağımsız kodlayıcılar arası güvenirlik katsayısı 0,91 bulunmuştur. Analiz sonuçlarından elde edilen bulgular, örneklemdeki öğrencilerin büyük çoğunluğunun bir cismin dengede kalması için o cismin yatayda kalması gerektiğini düşündüklerini göstermektedir. Sonuç olarak öğrencilerin moment konusundaki kavram yanılgıları, cismin denge şartının yatayda olması beklentisi, simetri olmayan durumlarda ortaya çıkan zorluklar, kuvvetin uygulama noktasına bakarak dik uzaklığını saptama, cisme etki eden kuvvetlerin gösteriminde yaşanan zorlanmalar olarak özetlenebilir. Çalışmada elde edilen bulgular ışığında konunun daha iyi öğretimi için öğretmenlere, aynı konuda çalışacaklara kolaylık açısından araştırmacılara, alanda daha az öğrenme güçlükleri ile karşılaşılması ve ders kitapları içerik alanlarında fikirlerin daha verimli alınabilmesi açısından program hazırlayıcılarına ve ders kitabı yazarlarına önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the conceptual understanding level of grade tenth students in the topic of moment. In order to achieve this aim, a conceptual understanding test was designed by the researcher. The designed test was administered to 200 students from 4 secondary schools at the city center of Balıkesir. Furthermore, semi-structured interviews with 15 students were conducted so as to better describe and learn the idea beneath the responses given to the questions in the conceptual understanding test. Qualitative analysis technique was used to interpret data from the conceptual understanding test. The average inter coder reliability coefficient was found to be 0,91. Findings from the analysis results indicate that the majority of the students support the idea of keeping on object in a horizontal position to ensure the state of equilibrium. The results of this study show that students' misconceptions in moments arise mainly from their expectations of the objects being horizontal position due to equilibrium conditions, the difficulties experienced in non - symmetrical situations, the determination of the perpendicular distance considering the application point of the force and finally the difficulties experienced in showing the forces acting on a body. In the light of the findings obtained from this study, some implications were drawn firstly to teachers to better teaching of the topic, secondly to researchers to ease of implementing such a study focusing on the conceptual understanding levels of the students on the moments and finally to curriculum developers and the to textbook writers to be able to encounter whit less learning obstacles in the area and follow up the ideas more efficiently both from the textbooks and other content areas.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKavram Yanılgılarıen_US
dc.subjectMomenten_US
dc.subjectYarı Yapılandırılmış Görüşmeen_US
dc.subjectKavramsal Anlama Testien_US
dc.subjectKavramsal Anlama Düzeyleren_US
dc.subjectMisconceptionsen_US
dc.subjectSemi Structured Interviewsen_US
dc.subjectConceptual Understanding Testen_US
dc.subjectConceptual Understanding Levelen_US
dc.titleOrtaöğretim 10.sınıf öğrencilerinin moment konusundaki kavramsal anlama düzeylerinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of grade 10 students' conceptual understanding levels on the topic of momentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster