Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldırım, Osman
dc.contributor.authorKıdık, Funda (Elgin)
dc.date.accessioned2016-01-19T13:37:59Z
dc.date.available2016-01-19T13:37:59Z
dc.date.issued2005
dc.date.submitted2005en
dc.identifier.citationKıdık, Funda (Elgin)."Canlılar çeşitlidir" ünitesinin öğretilmesinde zihin haritalama tekniği kullanılarak geliştirilen yapılandırmacı öğretim yönteminin uygulanması ve geleneksel yöntemle karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2005.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1483
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı "Canlılar Çeşitlidir" ünitesinde tasarlanan öğretim modelinin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin başarılarına etkisini incelemektir. Bu çalışmada araştırmacı tarafından üniteyle ilgili başarı testi geliştirilmiştir. Geliştirilen test örnekleme öntest ve sontest olarak uygulanmıştır, örneklem 2004-2005 yılında Balıkesir - Susurluk Demirkapı Şeref Eğinlioğlu ve Gökçeören ilköğretim Okullarında okumakta olan 2 sınıftan (n =35 ) oluşmaktadır. Deney grubuna, öntest uygulandıktan sonra tasarlanan öğretim modeli uygulanmış, kontrol grubunda konuların işlenişine hiçbir etki yapılmamıştır. Tasarlanan öğretim modeli ünitenin analizi, ders planları, çalışma yapraklan, konulara ilişkin yansılar, bilim CD'leri ve öğrencilerin oluşturduğu zihin haritalarından oluşmaktadır. Tasarlanan öğretim modeli deney grubuna sınıf II ortamında uygulanmıştır. Ünite sonunda öntest olarak uygulanan test son test olarak yeniden uygulanmıştır. Test, ilişkili örneklemlerde ve ilişkisiz örneklemlerde t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçları deney grubunda başarının kontrol grubundakinden daha fazla olduğunu göstermiştir. Sonuç olarak, zihin haritalama tekniği kullanılarak geliştirilen yapılandırmacı öğretim modelinin öğrencilerin başarısında anlamlı olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate planing of the instruction model on primary fourth primary school students accomplishment and understanding of "Living Variation "unity. In this study a unity success test was developed. The test was applied as sampling, pretest and posttest The sampling data was collected from the Demirkapı Şeref Eğinlioğlu and Gökçeören Primary School in Balıkesir -Susurluk -Turkey during 2004-2005 academic year. 35 student from two classes were included in this study. After the pretest, the instruction model was applied to the experimental group but no change was made to the teaching style for the control group. The instruction model consisted of analysis of unity, lesson plan, concept worksheet, dia with that subject, CD of science and mind mappings prepared by students. The instruction model was applied IV to the experiment group in a class. The pretest was given as a posttest at the end of unity to see the result of the instruction model. The result of pretest ond post-test in related and unrelated samples were analysed by using t-test. The succes of experiment group was found to be higher than control group. In conclusion; constructive instruction model improved by using the mind.mapping technigue in students accomplishment.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZihin Haritalamaen_US
dc.subject4. Sınıfen_US
dc.subject"Canlılar Çeşitlidir" Ünitesien_US
dc.subjectYapılandırmacı öğretim Modelien_US
dc.subjectÇalışma Yaprağıen_US
dc.subjectÜnite Başarı Testien_US
dc.subjectÖntest - Sontest Kontrol Gruplu Model IIIen_US
dc.subjectMind mappingen_US
dc.subject"Living Variation"en_US
dc.subjectConstructive Instruction Model
dc.subjectWorksheet
dc.subjectUnit Success Test
dc.subjectPretest-Posttest Control Group Model
dc.subjectFourth Class
dc.title"Canlılar çeşitlidir" ünitesinin öğretilmesinde zihin haritalama tekniği kullanılarak geliştirilen yapılandırmacı öğretim yönteminin uygulanması ve geleneksel yöntemle karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeUsing mind mapping with suggest constructive instruction model to teaching "living variation" unit application and comparition with traditional modelen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster