Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahin, Seda
dc.contributor.authorKarataş, Ahmet
dc.date.accessioned2024-06-06T10:17:23Z
dc.date.available2024-06-06T10:17:23Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationKarataş, Ahmet. Turistlerin risk ve güvenlik algılarının algılanan değer ve destinasyon tercihine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14817
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractTurist tatile çıkarken, öncelikle tatilini güven içinde ve en iyi şekilde nerede geçireceğine karar verir. Bir destinasyon çekicilikleri, olanakları, fiyat durumu vb. konularda her ne kadar cazip olursa olsun destinasyon güvenli olarak düşünülmediği, risk algılandığı ve tatil esnasında güvenlik sorunu yaşandığı takdirde turist seyahat planını yeniden gözden geçirir. Turistler destinasyonun sahip olduğu olumlu özelliğe rağmen olumsuzluklara karşı daha hassas davranmaktadır. Dünyanın farklı bölgelerinde meydana gelen sosyal, siyasal, ekonomik, sağlık gibi sorunlar turistlerin risk algılarını besleyerek olayların meydana geldikleri bölgelerdeki destinasyonu ve dünya turizmini olumsuz etkilemektedir. Turistlerin kararlarını etkilemesi bakımında algılarına dönük olarak güven, risk, değer kavramları tüm boyutları ile araştırılması gereken kavramlardır. Çünkü algılanan risk, olumsuz güvenlik algısı ve algılanan değer destinasyon seçim süreci ile turistlerin mal ve hizmet alımında satın alma davranışını etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı; turistlerin risk algıları, güven algıları ve değer algıları arasındaki ilişkiyi ve söz konusu ilişkilerin destinasyon tercihine etkisini belirlemektir. Turistlerin destinasyona yönelik risk, güvenlik, değer algı düzeylerinin tespit edilmesi destinasyonel ürün planlanmasında ve destinasyonun pazarlanmasına katkı sağlaması açısından önemlidir. Antalya ilinde yürütülen bu araştırmada turistlerin destinasyona yönelik risk ve güvenlik algılarının algılanan değer ve destinasyon tercihine etki ettiği bulgulanmıştır.en_US
dc.description.abstractBefore going on a vacation, tourists first decide where to spend their vacation safely in the best way possible. No matter how attractive a destination is in terms of attractiveness, facilities, and price, if the destination is not considered safe and the tourist perceives a risk tourist reconsiders his/her travel plan. Despite the positive characteristics of the destination, tourists are more sensitive to negativities related to the destination. Social, political, economic, and health-related problems that occur in different parts of the world feed the risk perceptions of tourists and negatively affect the destination and world tourism in the regions where the events occur. Trust, risk, and value are concepts that should be investigated with all their dimensions in terms of affecting the decisions of tourist since perceived risk, negative perception of security, and perceived value affect the destination selection process and the purchasing behavior of consumers while purchasing goods and services. This study aimed to determine the relationship between risk perceptions, trust perceptions, and value perceptions of tourists and the effect of these relationships on destination preferences. Determining the risk, safety, and value perception levels of tourists towards the destination is beneficial in terms of contributing to the evaluation of destination services, product planning, and marketing of the destinationIn thestudy that was carried out in Antalya, the risk and safety perceptions of tourists were found to be effective on the perceived value and destination preferences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlgılanan Risken_US
dc.subjectAlgılanan Değeren_US
dc.subjectGüvenlik Algısıen_US
dc.subjectDestinasyon Tercihien_US
dc.subjectPerceived Risken_US
dc.subjectPerceived Valueen_US
dc.subjectSafety Perceptionen_US
dc.subjectDestination Preferenceen_US
dc.titleTuristlerin risk ve güvenlik algılarının algılanan değer ve destinasyon tercihine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of risk and security perceptions of tourists on perceived value and destination preferenceen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster