Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUyangör, Sevinç Mert
dc.contributor.authorMemişoğlu, Banu
dc.date.accessioned2016-01-19T13:37:58Z
dc.date.available2016-01-19T13:37:58Z
dc.date.issued2005
dc.date.submitted2005en
dc.identifier.citationMemişoğlu, Banu. Matematik öğretiminde bilişim teknolojilerinin kullanımı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2005.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1475
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractGünümüzün gelişen dünyasında öğrencilerin matematiği sevmesi ve başarılı olabilmesi için yeni öğretim metotlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmada, ilköğretim 6. sınıf matematik öğretiminde AğAraştırması kullanımının öğrenci başarısı üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Bütün sonuçlar, öğrencilere konu hakkında uygulama yapılarak derlenmiş ve toplanmıştır. Çalışma 2004-2005 öğretim yılının birinci döneminde, Balıkesir ili Gönen ilçesi Şehit Rahmi İlköğretim Okulu'nda gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya katılan 107 öğrencinin (nd=53, nk=54, ntOp=107) hepsi 6. sınıfa devam etmektedir. Çalışmada ön test- son test kontrol gruplu desen uygulanmıştır. Deney grubuna AğAraştırması kullanılarak, kontrol grubuna ise geleneksel yöntem ile öğretim yapılmıştır. Uygulamadan önce ölçme aracı olarak gruplara ön test verilmiştir. Uygulama bitiminde son test uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin AğAraştırması ile ilgili görüş ve tutumları incelenmiştir. Analiz sonucunda AğAraştırması kullanılarak yapılan öğretimin, geleneksel yöntemle yapılan öğretimden daha etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca, öğrencilerin tamamına yakınının AğAraştırması ile ilgili pozitif düşüncelere sahip olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn today's developing world, new teaching methods are needed in order to like mathematics and be successful for the students. In this study, the effects of using WebQuest on student achievement in mathematics teaching in Primary School 6T grade were searched. All the results have been collected and compiled by practicing on the students on the subject. The study was conducted in Gönen Şehit Rahmi Secondary School in Balıkesir in the first term of education period in 2004 - 2005. The number of subject students were 107 (ne=53, nc=54, nSum=107) and all of them were QT grade. In this study the pre-test and post-test on the control group were conducted. Traditional method was applied to control group while WebQuestwere applied to experiment group. Before treatment a pre-test was given to pupils and the end of treatment post-test was practiced. Also, the pupil's opinion and attitude have been analyzed about WebQuest. The result showed that teaching through Webquest were more effective than traditional methods. In addition that nearly all students had positive opinions about the WebQuest was observed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAğAraştırması
dc.subjectBilişim Teknolojisi
dc.subjectGeleneksel Öğretim Yöntemleri
dc.subjectWebQuest
dc.subjectInformatics Technologicaly
dc.subjectTradional Teaching Methods
dc.titleMatematik öğretiminde bilişim teknolojilerinin kullanımıen_US
dc.title.alternativeUsing of technologicaly informatics at the education of mathematicsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster