dc.contributor.advisor | Gür, Hülya | |
dc.contributor.author | Yağdıran, Emine | |
dc.date.accessioned | 2016-01-19T13:37:58Z | |
dc.date.available | 2016-01-19T13:37:58Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.date.submitted | 2005 | en |
dc.identifier.citation | Yağdıran, Emine. Ortaöğretim 9. sınıf fonksiyonlar ünitesinin çalışma yaprakları, Vee diyagramları ve kavram haritası kullanılarak öğretilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2005. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/1471 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim 9. sınıf matematik dersi kapsamındaki "Fonksiyonlar" ünitesinin Çalışma Yaprakları, Vee Diyagramları ve Kavram Haritası kullanılarak öğretiminin öğrenci başarısına ve fonksiyonlar konusuna ilişkin tutumları üzerine etkisini araştırmaktır. Bu amaçla fonksiyonlar ünitesine ilişkin Çalışma Yaprakları, Vee Diyagramları ve Kavram Haritası hazırlanmıştır. Çalışmada öntest sontest kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Çalışma, 2004- 2005 öğretim yılının birinci döneminde altmış dört 9. sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubuna Kavram Haritası, Çalışma Yaprakları ve Vee Diyagramları kullanılarak, kontrol grubuna ise geleneksel yöntem ile öğretim yapılmıştır. Öğretim sonunda her iki gruba da sontest ve fonksiyonlar tutum ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler ilişkisiz örneklem t testi ve ilişkili örneklem t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular, betimsel ve yordamalı olmak üzere iki bölüm halinde sunulmuştur. Analiz sonucunda Çalışma Yaprakları, Vee Diyagramları ve Kavram Haritası kullanılarak yapılan öğretimin deney grubu lehine daha etkili olduğu, ancak istatistiksel anlamlılık düzeyinde bir fark bulunamamıştır. Ayrıca deney ve kontrol grubu öğrencilerinin fonksiyonlar konusunda geliştirdikleri tutumlar arasında da deney grubu lehine bir gelişme gözlenmiş ise de, istatistiksel anlamlılık düzeyinde bir fark bulunmamıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to find out the difference on students' success and attitude towards "Functions", which is included in mathematics curriculum of the ninth grade, when they are taught with worksheets, vee diagrams and concept maps and when they are taught without them. Worksheets, Vee Diagrams and Concept Map of functions were prepared. The study was designed with pre-test and post-test on the control groups. It was carried out on sixty-four ninth grade students in the first term in the 2004-2005 Academic Year. While Worksheets, Vee Diagrams and Concept Maps were applied to test group, traditional method was applied to control group. Post-test and Attitude Scale of Functions were conducted to both groups at the end of the unit of Functions. Findings have been analyzed with Independent Samples t-test and Paired Samples t-test and discussed with descriptive and inferential statistics. The result shows that teaching through worksheets, Vee diagrams and Concept Map is more effective than traditional methods but no difference was found on statistical significance levels of two groups. Similarly, the students of test group were observed to develop more positive attitudes than those in control group but no difference was found on statistical significance level again. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kavram Haritası | |
dc.subject | Vee Diyagramı | |
dc.subject | Çalışma Yaprakları | |
dc.subject | Matematik Öğretimi | |
dc.subject | Fonksiyonlar | |
dc.subject | Concept Map | |
dc.subject | Vee Diagram | |
dc.subject | Worksheets | |
dc.subject | Teaching Mathematics | |
dc.subject | Functions | |
dc.title | Ortaöğretim 9.sınıf fonksiyonlar ünitesinin çalışma yaprakları, Vee diyagramları ve kavram haritası kullanılarak öğretilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Teaching functions in the 9th grade maths class of a secondary school with worksheets, vee diagrams and concept maps | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |