Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYalçın, Enver
dc.contributor.authorKavaklı, Arzu Karabulut
dc.date.accessioned2016-01-19T13:37:58Z
dc.date.available2016-01-19T13:37:58Z
dc.date.issued2005
dc.date.submitted2005en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1466
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makina Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, otobüs klima sistemlerinde egzoz gazındaki atık ısı ile çalışan Absorpsiyonlu Soğutma Sistemi'nin kullanılabilirliğini incelemektir. Böylece, kompresör tarafından tahrik edilen klasik buhar sıkıştırmalı soğutma sistemine alternatif bir sistem sağlanacaktır. Tez kapsamında Volvo-Penta' dan elde edilen bir dizel motorun deney sonuçlan incelemiştir. Dizel motora ait deney sonuçlarından otobüslerde Absorpsiyonlu Soğutma Sistemi için gerekli auk ısının bulunduğu görülmüştür. Yapılan hesaplamalarda, Absorpsiyonlu Soğutma Sistemi'nin temel elemanlarından olan kaynatıcı dizayn edilmiştir. Mevcut klima sistemlerinde kullanılan kaynatıcı ısı kapasitesini sağlayan egzoz gazı ile çıplak boru kullanılan kaynatıcıdaki boru sayılan hesaplanmışlar. Ayrıca 100 cm ve 60 cm boyunda, farklı olarak kanatçıklı kaynatıcılar kullanıldığında egzoz gazından 105 kW'a kadar ısı transfer edildiği görülmüştür. Çalışmanın sonucunda otobüslerde Absorpsiyonlu Soğutma Sistemi için gerekli atik ısının var olduğu, uygun bir kaynatıcı dizaynı ile bu ısının değerlendirilebileceği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the availability of absorbed cooling system in bus air-conditioner system which works with waste heat in exhaust gas. Thus, an alternative system to the classical vapor compression cooling systems, run by a compressor, will be designed. In the scope of this thesis, experimental results which were obtained from Volvo-Penta diesel engine,have been examined. Due to the results of this experiment of diesel engines, it is found out that requisite waste heat is existed for the Absorption Cooling Systems, in buses. Due to the calculations, boiling design which is the main elements of Absorption Cooling System is acquired. Exhaust gas which provides the capacity of boiling heat in existing air conditioning systems and number of pipes in boiler which has naked pipe are calculated. Besides, it is found out that there has been a heat transfer up to 105 kW from the exhaust gas when different sized fin boilers in 100 cm and 60 cm. were used. As a result of this study, it has been found out that the requisite waste heat is existed in bus absorption system and it can be evaluated by using an appropriate boiler design.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSoğutmaen_US
dc.subjectAbsorpsiyonen_US
dc.subjectOtobüsen_US
dc.subjectKlimaen_US
dc.subjectEgzoz Gazıen_US
dc.subjectCoolingen_US
dc.subjectAbsorptionen_US
dc.subjectBusen_US
dc.subjectAir Conditioningen_US
dc.subjectExhaust Gas
dc.titleEgzoz gazı ile çalışan absorpsiyonlu soğutma sisteminin otobüslerde kullanımıen_US
dc.title.alternativeThe usage of absorbed cooling system in bus which works with exhaust gasen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster