Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKadıoğlu, Muzaffer
dc.contributor.advisorBu tez'in kullanımı yazarı tarafından kısıtlanmıştır.
dc.contributor.authorOcaktan, Mustafa Ahmet Beyazit
dc.date.accessioned2016-01-19T13:37:57Z
dc.date.available2016-01-19T13:37:57Z
dc.date.issued2004
dc.date.submitted2004en
dc.identifier.citationOcaktan, Mustafa Ahmet Beyazit. Değer zinciri ve rekabet avantajı oluşturma: Bir uygulama çalışması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2004.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1461
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi Merkez Kütüphanesinden basılı kopyasına ulaşılabilir.en_US
dc.description.abstractBu tezin amacı, seçilen bir işletmedeki süreç ve faaliyetlerin değer zinciri modeli ile analiz edilerek, değer zincirini oluşturan değer faaliyetlerinde yapılabilecek farklılaştırmaları belirlemek ve gerçekleştirilecek farklılaştırma uygulaması ile işletmeye değer ekleyerek rekabet avantajı sağlamaktır. Tezin ilk bölümünde değer, değer sistemi ve değer zinciri kavramları üzerinde durulmuş ve özellikle değer zincirinin maliyet avantajı ve farklılaştırmaya ulaşmadaki rolü açıklanmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde rekabet avantajı kavramı açıklanmış, genel rekabet stratejileri üzerinde durulmuş ve değer zinciri rekabet avantajı ilişkisi belirtilmiştir. Son bölümde ise seçilen bir işletme, değer zinciri modeli ile incelenmiş ve üründe hem müşteri cazibesini arttıracak, hem de üretim maliyetlerini azaltacak ya da en azından aynı seviyede tutacak yeni bir tasarım geliştirerek, rakiplere göre bir rekabet avantajı oluşturulmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe goal of this thesis is to determine differentiations which can be made in value activities composing the value chain, by analyzing processes and activities with value chain model in a selected enterprise, and to create competitive advantage by adding value to enterprise throughout a differentiation application. In the first part of thesis, concepts of value, value system and value chain are focused on and the role pf value chain in reaching to a cost advantage and differentiation is specially tried to be explained. In the second part, the concept of competitive advantage is explained, generic competitive strategies are focused on, and value chain-competitive advantage relationship is determined. In the last part, a selected enterprise is examined with value chain model, and it is tried to create a competitive advantage, when compared competitors, by developing a new design both to increase customer satisfaction and to decrease manufacturing costs or at least to keep in the same level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeğer Zinciri
dc.subjectDeğer Sistemi
dc.subjectRekabet Avantajı
dc.subjectRekabet Stratejileri
dc.subjectFarklılaştırma
dc.subjectValue Chain
dc.subjectValue System
dc.subjectCompetitive Advantage
dc.subjectCompetitive Strategies
dc.subjectDifferentiation
dc.titleDeğer zinciri ve rekabet avantajı oluşturma: bir uygulama çalışmasıen_US
dc.title.alternativeValue chain and creating competitive advantage: A case studyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster