dc.contributor.advisor | Öncü, Semiral | |
dc.contributor.author | Çiğdem, Harun | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T05:59:49Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T05:59:49Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.date.submitted | 2023 | |
dc.identifier.citation | Çiğdem, Harun. Çevrimiçi biçimlendirici kısa sınav katılımı, sınav geri bildirimi, öğrenme başarısı ve öz düzenlemeli öğrenme becerileri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/14606 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Çevrimiçi sınavlar öğrenci performansını değerlendirmenin yanı sıra öğrenmeyi artırmak amacıyla da kullanılmaktadır. Çevrimiçi uygulamaların kullanımında ise öğrencilerin öz düzenlemeli öğrenme becerileri önemli görülmektedir. Bu yarı deneysel araştırma, üniversite öğrencilerinin çevrimiçi kısa sınavlara katılımı, sınav geri bildirimi, öz düzenlemeli öğrenme becerileri ve öğrenme başarısı arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, bir devlet üniversitesinin Elektronik ve Haberleşme Teknolojisi
bölümünde 139 öğrencinin katılımıyla 16 haftalık bir dönem boyunca gerçekleştirilen ölçümleri içermektedir. Araştırmada deney ve kontrol grupları oluşturulmuş, her iki gruba ders için hazırlanan dokuz çevrimiçi kısa sınav uygulanmış, deney grubuna sınavlarda detaylı geri bildirim verilmiş, kontrol grubuna geri bildirim olarak sadece sınav başarı puanları sunulmuştur. Öğrencilerin öz düzenlemeli öğrenme becerilerini değerlendirmek için Öz Yönetimli Öğrenme Becerileri ölçeği, çevrimiçi kısa sınavlara katılımlarını belirlemek için üniversitenin öğrenme yönetim sistemi olan Ders Portalındaki kayıtları
kullanılmıştır. Öğrenme başarısını belirlemek için ara sınav ve final sınav puanları değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler korelasyon, regresyon, bağımsız gruplar t testi ve ANCOVA ile analiz edilmiştir. Bulgular, öz düzenlemeli öğrenme becerilerinin öğrenme başarısı ve çevrimiçi kısa sınavlara katılımla ilişkili olmadığını göstermiştir. Ancak, çevrimiçi sınavlara katılımın, özellikle çözülen çevrimiçi kısa sınav sayısının öğrenme
başarısı üzerinde anlamlı düzeyde etkili olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, detaylı geri bildirim alan deney grubunun, sadece başarı notu alan kontrol grubuna göre öğrenme başarısının anlamlı derecede daha yüksek olduğu görülmüştür. Bulgular, öğrenci başarısını artırmada çevrimiçi sınavların etkili bir araç olduğunu ve sunulan detaylı geri bildirimin önemini vurgular. Öğrencilere yönelik çevrimiçi sınav etkinliklerinin daha etkili bir şekilde planlanması için bu bulguların dikkate alınması önerilmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Online quizzes are used to assess student performance as well as to enhance learning. Students' self-regulated learning skills are considered important in the use of online applications. This quasi-experimental study aims to examine the relationship between university students' engagement in online quizzes, quiz feedback, self-regulated learning skills and learning achievement. The study involved 139 students in the Department of Electronics and Communication Technology of a state university and was conducted over a 16-week semester. In the study, experimental and control groups were created, nine online quizzes prepared for the course were administered to both groups, the experimental group
was given detailed feedback on the quizzes, while the control group was given only quiz achievement scores as feedback. The Self-Regulated Learning Skills scale was used to assess students' self-regulated learning skills, and their logs in the Course Portal, the university's learning management system, were used to determine their engagement in online quizzes. Midterm and final exam scores were evaluated to determine learning achievement. The data obtained were analyzed by correlation, regression, independent samples t-test and ANCOVA. The findings showed that self-regulated learning skills were not related to learning achievement and engagement in online quizzes. However, it was found that
engagement in online quizzes, especially the number of online quizzes completed, had a significant effect on learning achievement. In addition, the experimental group that received detailed feedback had significantly higher learning achievement than the control group that received only achievement grades. The findings emphasize that online quizzes are an effective tool for increasing student achievement and the importance of detailed feedback. It is recommended that these findings should be taken into consideration for more effective planning of online exam activities for students. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çevrimiçi Sınav | en_US |
dc.subject | Öz Düzenlemeli Öğrenme | en_US |
dc.subject | Geri Bildirim | en_US |
dc.subject | Öğrenme Başarısı | en_US |
dc.subject | Katılım | en_US |
dc.subject | Kısa Sınav | en_US |
dc.subject | Online Quizzes | en_US |
dc.subject | Self-Regulated Learning | en_US |
dc.subject | Feedback | en_US |
dc.subject | Learning Achievement | en_US |
dc.subject | Engagement | en_US |
dc.subject | Short Exam | en_US |
dc.title | Çevrimiçi biçimlendirici kısa sınav katılımı, sınav geri bildirimi, öğrenme başarısı ve öz düzenlemeli öğrenme becerileri arasındaki ilişki | en_US |
dc.title.alternative | The relationship between online formative quiz engagement, quiz feedback, learning achievement and selfregulated learning skills | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |