dc.contributor.advisor | Tezci, Erdoğan | |
dc.contributor.author | Sarı, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2024-02-27T12:08:55Z | |
dc.date.available | 2024-02-27T12:08:55Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.date.submitted | 2023 | |
dc.identifier.citation | Sarı, Hüseyin. Ortaokul öğretmenlerinin eğitsel amaçlı sosyal medya kullanım düzeyleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/14596 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğretmenlerinin sosyal medya ile ilgili görüşleri alınarak öğrenci ve öğretmen arasındaki bağlantıyı güçlendirmek, öğretmenlerin günlük hayatta sosyal medyayı eğitim amaçlı kullanımlarının daha etkili bir şekilde olması için çözüm önerileri geliştirebilmektir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeliyle desenlenmiştir. Ayrıca araştırmada nedensel karşılaştırma deseni ve ilişkisel tarama modeli de kullanılmıştır. 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Balıkesir ilinde yer alan devlet ve özel ortaokullarında 131'i kadın 146'sı erkek olmak üzere toplam 277 öğretmenden internet üzerinden veriler toplanmıştır. Araştırmada verileri "Sosyal Medya Kullanım Ölçeği" ve "Demografik Bilgi Formu" ile toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS ve LİSREL programları kullanılarak betimsel itatistik, İlişkisiz Örneklemler t Testi, Varyans Analizi, Korelasyon Analizi ve Yol analizi ile analiz yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin tüm değişkenlerden bağımsız olarak sosyal medyayı etkin bir şekilde kullandığı fakat eğitimle alakalı kullanımlarının düşük olduğu görülmüştür. Örneklemi oluşturan öğretmenlerin çoğunluğun sosyal medyayı araştırma ve işbirliği amaçlı kullandığı saptanmıştır. Çalışmada öğretmenlerin en çok vakit geçirdiği sosyal medya aracının Instagram olduğu, bunu sırasıyla Facebook ve Twitter'ın takip ettiği ortaya çıkmıştır. Çalışmaya katılan kadın öğretmenlerin sosyal medyayı araştırma, eğitim ve iletişimi başlatma amaçlarında erkek öğretmenlere göre daha fazla oranda kullandıkları saptanmıştır. 11-15 yıl mesleki kıdeme sahip olan ortaokul öğretmenlerinin sosyal medyanın boyutlarından araştırma, işbirliği, iletişimi başlatma, iletişimi sürdürme, içerik paylaşma ve eğitim amaçlı kullanımlarının diğer öğretmenlerden daha fazla olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this research is to strengthen the connection between students and teachers by taking the opinions of secondary school teachers and to develop solutions for teachers to use social media for educational purposes in daily life in a more effective way. The research was designed with the survey model from quantitative research methods. In addition, causal comparison design and relational screening model were also used in the study. In the 2022-2023 academic year, a total of 277 teachers (131 female and 146 male) from public and private secondary schools in Balıkesir province were surveyed online. "Social Media Use Scale" and "Demographic Information Form" were used to collect data in the research. The information obtained with the questionnaire was transferred to the SPSS and LISREL pocket program. Descriptive analysis, Independent Sample t Test, ANOVA, Correlation and Path analysis was performed for the level of teachers' social media tendencies and purposes of use. As a result of the research, it is conducted that teachers use social media effectively regardless of all variables, but their usage related to education is low. It was determined that the majority of the teachers in the sample use social media for research and cooperation purposes. In the study, it was revealed that the social media tool that teachers spend the most time on is Instagram, followed by Facebook and Twitter, respectively. It was determined that female teachers who participated in the study used social media more than male teachers for the purposes of research, education and communication. It has been observed that secondary school teachers, who have 11-15 years of professional seniority, use social media for research, cooperation, initiating communication, maintaining communication, sharing content and educational purposes more than other teachers. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Medya | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Sosyal Medya Kullanım Amaçları | en_US |
dc.subject | Ortaokul Öğretmeni | en_US |
dc.subject | Social Media | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Purpose of Social Media Usage | en_US |
dc.subject | Secondary School Teacher | en_US |
dc.title | Ortaokul öğretmenlerinin eğitsel amaçlı sosyal medya kullanım düzeyleri | en_US |
dc.title.alternative | Social media usage levels of middle school teachers for educational purposes | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |