Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüven, Elif
dc.contributor.authorŞahin, Seçkin
dc.date.accessioned2023-10-19T12:02:14Z
dc.date.available2023-10-19T12:02:14Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationŞahin, Seçkin. Müzik eğitimi anabilim dalı öğretim elemanlarının engelli öğrencilere yönelik görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13555
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractİnsan hayatında, doğrudan veya dolaylı yoldan fiziksel, zihinsel, ruhsal vb. rahatsızlıklar ortaya çıkmaktadır. Oluşan bu rahatsızlıklar, bazı bireylerde uzun süreli ve kalıcı olabilmektedir. Özel gereksinimli bireyler de fiziksel veya zihinsel kalıcı rahatsızlıkları olan bireylerdir. Bu bireylerin engel durumuna göre eğitim almaları, erişkin yaşlarda özgür bir birey olarak yaşamaları için oldukça önemlidir. Özel gereksinimli bireylerin, eğitim gördükleri bölümlerden biri de ülkemizde bulunan eğitim fakültelerinin müzik eğitimi bölümleridir. Bu alanda eğitim görmekte olan özel gereksinimli bireylerin, eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunlar ve öğretim elemanlarının bu sorunlara ilişkin tutumları, engel durumu bulunan öğrencilerin eğitim sürecini etkileyebilmektedir. Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültelerinin müzik eğitimi anabilim dallarına engelli kontenjanından giriş yapıp eğitim görmeye hak kazanmış öğrencilerin, öğretim elemanlarının bakış açısından, eğitim sürecinde ne gibi durumlar yaşadıklarını belirlemek ve değerlendirmektir. Betimsel tarama modelinde desenlenen bu araştırma, 22 farklı Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda görev yapmakta olan 81 öğretim elemanı ile gerçekleştirilmiş ve engelli kontenjanı öğrencilerinin eğitim sürecine yönelik anket uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretim elemanlarının özel gereksinimli öğrencilerin eğitimine yönelik yeterli düzeyde eğitimlerinin olmadığı, öğrencilerin eğitim sürecinde, öğretim ve iletişim açısından zorluklarla karşılaştıkları ortaya çıkmaktadır. Ek olarak, özel gereksinimli öğrencilerin eğitimine ait hazırlanan özel bir programın bulunmadığı, materyal eksikliğinin var olduğu, sınıf ortamının özel gereksinimli öğrencilere yönelik hazırlanmadığı ortaya çıkan sonuçlardandır.en_US
dc.description.abstractIn human life, directly or indirectly through physical, mental, spiritual, etc. disturbances arise. These disorders that occur may be long-term and permanent in some individuals. Individuals with special needs are also individuals with permanent physical or mental disorders. It is very important for these individuals to receive education according to their disability status and to live as a free individual in adulthood. One of the departments where individuals with special needs receive education is the music education departments of the faculties of education in our country. The problems faced by individuals with special needs who are studying in this field in the educational process and the attitudes of the teaching staff to these problems may affect the educational process of students with disabilities. The aim of this research is to determine and evaluate what kind of situations students who have entered the music education departments of the faculties of education from the disabled quota and have been eligible for education experience during the educational process from the point of view of the teaching staff. This research, patterned on the descriptive screening model, was conducted with 81 teaching staff working in 22 different Departments of Music Education and a questionnaire was applied for the educational process of students with disabilities. As a result of the research, it turns out that the teaching staff does not have an adequate level of education for the education of students with special needs, and students face difficulties in terms of teaching and communication during the educational process. In addition, it is one of the results that there is no special program prepared for the education of students with special needs, there is a lack of materials October, the classroom environment is not prepared for students with special needs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectMüzik Eğitimien_US
dc.subjectEngellien_US
dc.subjectEngelli Eğitimien_US
dc.subjectEngelli Kontenjanıen_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectMusic Educationen_US
dc.subjectDisableden_US
dc.subjectDisabled Educationen_US
dc.subjectDisability Quotaen_US
dc.titleMüzik eğitimi anabilim dalı öğretim elemanlarının engelli öğrencilere yönelik görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe opinions of the faculty members of the department of music education towards students with disabilitiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster