Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKöroğlu, Özlem
dc.contributor.authorBalcı, Mehtap
dc.date.accessioned2023-10-19T10:09:20Z
dc.date.available2023-10-19T10:09:20Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationBalcı, Mehtap. Turist rehberlerinin kariyer planlamalarında uzmanlaşma eğilimlerinin, uzmanlık alan seçimlerinin ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13546
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm Rehberliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractTurist rehberleri, planlanan tur organizasyonlarını gerçekleştiren, ülkeyi ziyarete gelenlere yol gösteren, ülkenin imajının gelişmesine katkıda bulunan ve seyahatçilere bir sonraki turu planlamaları için onları teşvik eden kişilerdir. Turist rehberlerinin mesleklerini icra etmeleri için bu rollerini yerine getirebilmeleri çok önemlidir. Turist rehberliği mesleği, pek çok bilgiyi barındıran emeğin ve becerinin en üst düzeyde gerçekleştirilmesi beklenen mesleklerden biridir. Turist rehberleri, yüksek standartlarda gerçekleştirilmesi gerekli sektörel beklentileri karşılamak ve mesleki açıdan bu donanımlara erişebilmek için kariyerlerinde çeşitli uzmanlık alanlarına yönelmekte ve uzmanlaşma eğilimleri göstermektedir. Bu doğrultuda turist rehberlerinin kariyer planlamaları, uzmanlık alan seçimleri ve uzmanlaşma eğilimleri önemli bir konu haline gelmiştir. Araştırmanın amacı, turist rehberlerinin kariyer planlamalarında uzmanlaşma eğilimlerinin, uzmanlık alan seçimlerinin ve etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Bu amaçla, turist rehberleri araştırmanın evreni olarak belirlenmiş, araştırmanın çalışma grubunu oluşturan 39 turist rehberi ile yarı yapılandırılmış anket formu aracılığı ile veriler toplanmıştır. Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, araştırmanın problemi, amacı, önemi, varsayımları ve sınırlılıkları açıklanmıştır. İkinci bölümde alanyazın taraması yapılarak araştırmanın kavramsal çerçevesi yazılmıştır. Üçüncü bölümde araştırmanın yöntemi açıklanmış, dördüncü bölümde çalışmanın bulgularına ve yorumlarına yer verilmiştir. Beşinci bölümde ise araştırmanın sonuçları incelenmiş ve araştırmada tespit edilen problemlere ilişkin öneriler sunulmuştur. Araştırmanın sonucunda, turist rehberlerinin kariyer planlamalarında uzmanlaşma eğilimlerinin ve uzmanlık alan seçimlerini etkileyen faktörlerin, iş alanında tercih sebebini oluşturması, diğer turizm paydaşlarıyla ortak ve başarılı hizmet yürütülmesi, ziyaretçilerden alınan geri dönüşler sayesinde tanınan ve marka rehber haline gelinmesi, mesleki tecrübeye yönelik alınan eğitimler ile olumlu katkılar sağlanması olarak ortaya çıkmıştır. Ayrıca, uzmanlaşmada rehberlerin öncelikle çevresine, ilgi alanlarına ve ihtiyaç duyulan alanlara yönelik durum değerlendirmesi yaparak bu alanlara yönelmeleri gerektiğinin önemli olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractTourist guides, who carry out the planned tour organizations, guide those who come to visit the country, contribute to the development of the country's image and e ncourage travelers to plan the next tour. It is very important for tourist guides to able to come over this role in order to practice their profession. The profession of tourist guide is one of the professions that is expected to be performed at the highest level of labor and skill that contains a lot of information. Tourist guides tend to various areas of specialize in their careers to provide the service that is expected to be performed to high standart. In this direction, the career planning, choice of speciality areas and tendency on specialize of tourist guides have become an important issue. The aim of study is to determine tendency on specialize, the choice of speciality areas and effecting factors in career planning of tourist guides. For this purpose, tourist guides were determined as the universe of the research, and data were collected through a semi-structured questionnaire form with 39 tourist guides who constitute the study group of the research. The research consist of five parts. In the first part, the problem, purpose, importance, assumptions and limitations of research are explained. In the second part, the conceptual framework of research was written by conducting a literature review. In the third part, the method of the research is explained and in the fourth part findings and comments of study are written. In the fifth part the results of the research are examined and suggestions for the problems identified in the research are included. As a result of the research, determining tendency on specialize, the choice of speciality areas and effecting factors in career planning of tourist guides was found that positive contributions appear as presentations the trainings received for the spent experience, becoming the preference situation in the business field, the other effects of joint and successful service coverage with tourism, becoming a brand guide thanks to the feedback received from the obtained. In addition, it has been determined that it is important that they should focus on areas that should first evaluate their surroundings, areas of interest and need to focus on these areas.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurist Rehberien_US
dc.subjectTurist Rehberliğien_US
dc.subjectKariyer Planlamasıen_US
dc.subjectUzmanlaşmaen_US
dc.subjectUzmanlık Alan Seçimien_US
dc.subjectTourist Guideen_US
dc.subjectTourist Guide Professionen_US
dc.subjectCareer Planningen_US
dc.subjectSpecializationen_US
dc.subjectChoice of Speciality Areasen_US
dc.titleTurist rehberlerinin kariyer planlamalarında uzmanlaşma eğilimlerinin, uzmanlık alan seçimlerinin ve etkileyen faktörlerin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the tendency on specialize, the choice of speciality areas and efecting factors in career planning of tourist guidesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster