Türkiye, Fransa ve Singapur dokuzuncu sınıf biyoloji öğretim programlarının karşılaştırılması
Künye
Öden, Yılmaz. Türkiye, Fransa ve Singapur dokuzuncu sınıf biyoloji öğretim programlarının karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023.Özet
Bu çalışmanın amacı Türkiye, Fransa ve Singapur 9. Sınıf biyoloji öğretim programlarını karşılaştırarak benzerlik ve farklılıklarını ortaya koymaktır. Bu çalışma bir karşılaştırmalı eğitim araştırmasıdır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Karşılaştırmalı eğitim yaklaşımlarından yatay yaklaşım esas alınmıştır. İlgili ülkelerin 9. sınıf biyoloji öğretim programları birçok boyutta içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmaya konu olan ülkelerin 9. sınıf biyoloji öğretim programları genel amaçlar, yetkinlikler, program belgelerinin genel yapısı, konuların ele alınış biçimi, ders içeriği, anahtar kavramlar, değerler, teknoloji ve dijitalleşme, diğer disiplinlerle ilişkiler, sağlık ve çevre konularına yapılan vurgular, kazanımların sayıları, kazanım ifadeleri, kazanımlarda kullanılan fiiller, kazanımların yenilenmiş Bloom taksonomisindeki düzeyleri, kazanımların içerikleri, eğitim ve sınama durumları boyutlarında içerik analizine tabi tutulmuş, benzerlik ve farklılıkları ortaya konmuştur. Bu karşılaştırmalar sonucunda Türkiye biyoloji programının güçlü ve zayıf yönleri ifade edilmiş, önceki araştırmalar tartışılmış ve öneriler sunulmuştur. The aim of this study is to compare the 9th grade biology curricula of Turkey, France and Singapore and to reveal their similarities and differences. This study is a comparative education research. Document analysis, one of the qualitative research methods, was used in the study. Horizontal approach from comparative education approaches was taken as basis. The 9th grade biology curricula of the related countries were subjected to content analysis in many dimensions. The 9th grade biology curricula of the countries were subjected to content analysis in the dimensions of general objectives, competencies, general structure of the curriculum documents, the way the subjects are handled, course content, key concepts, values, technology and digitalization, relations with other disciplines, emphasis on health and environmental issues, the number of achievements, achievement statements, verbs used in achievements, the levels of the achievements in the revised Bloom taxonomy, the content of the achievements, instructional and evaluational methods, and their similarities and differences were revealed. As a result of these comparisons, the strengths and weaknesses of the Turkish curriculum are expressed, previous research is discussed and recommendations are presented.
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Ortaöğretim 10.sınıf öğrencilerinin biyoloji öğrenme anlayışları ile biyoloji öğrenme yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Taşkın, Nazlı Ruya (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012)Bu çalışmanın amacı ortaöğretim 10.sınıf öğrencilerinin biyoloji öğrenme anlayışlarının ve biyoloji öğrenme yaklaşımlarının cinsiyet, okul türü, biyoloji başarısı gibi değişkenler açısından incelemek, öğrencilerin biyoloji ... -
Öğrencilerin biyoteknoloji ile ilgili bilgi ve tutumların farklı değişkenlere göre incelenmesi
Sinan, Olcay (2015)Bu çalışmada üniversitede biyoloji eğitimi almakta olan öğrencilerin biyoteknoloji ile ilgili bilgi ve tutumlarının öğretim öncesi ve sonrasındaki durumları incelenmiştir. Araştırmaya bir devlet üniversitesinin Eğitim ve ... -
Biyoloji öğretmen ve biyoloji öğretmen adaylarının Down Sendromu hakkındaki görüşleri
Doğan, Miray (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı, biyoloji öğretmen ve biyoloji öğretmen adaylarının Down Sendromu hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma ...