dc.contributor.advisor | Arıkan, Ali Naci | |
dc.contributor.author | Çorlak, Caner | |
dc.date.accessioned | 2023-10-18T06:21:53Z | |
dc.date.available | 2023-10-18T06:21:53Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.date.submitted | 2023 | |
dc.identifier.citation | Çorlak, Caner. Balıkesir Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin boş zaman tutumlarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/13523 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı Balıkesir Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin boş zaman tutumlarını incelemek, bireylerin boş zaman faaliyetlerine katılımını ve demografik bilgiler açısından farklılık olup olmadığını belirlemek ve bu sonuçlar doğrultusunda öneriler sunmaktır. Bu araştırmanın evrenini, Balıkesir Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören bireyler oluşturacaktır. Araştırmamızda 436 kişiye ulaşılmış, yapılan analizler sonucunda eksik ve fazla veriler çıkarıldıktan sonra 420 kişinin anketleri incelenmiştir.Balıkesir Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin boş zaman tutumlarının incelenmesini amaçlayan bu araştırmada; 1982 yılında Ragheb ve Beard tarafından geliştirilmiş olan, 2010 yılında Akgül ve Gürbüz tarafından Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan “Boş Zaman Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Boş zaman tutumları incelenen bireylerin demografik özelliklerini belirlemek amacı ile araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Kişisel bilgileri içeren demografik bilgi formu katılımcıların; sınıflarını, yaşlarını, cinsiyetlerini, bölümlerini, yaşadıkları yeri, anne ve baba eğitim durumlarını, branşlarını ve aile gelir durumlarını içeren sorulardan oluşmaktadır. Boş Zaman Tutum Ölçeği, eşit dağılımlı (12'şer maddelik) 3 alt boyuttan (bilişsel, duyuşsal ve davranışsal) ve toplamda 36 madde içermektedir. Boş zaman tutum ölçeğinin Kruskal Wallis test sonuçlarında; cinsiyet değişkenine göre davranışsal, yaşanılan yer değişkenine göre duyuşsal ve davranışsal, spor branşı, yaşanılan yer, sınıf, bölüm, baba-anne, eğitim durumu ve aile gelir durumu duyuşsal, bilişsel ve davranışsal alt boyutlarında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of the research is to exam in athleisure time attitudes of Balıkesir University Faculty of Sport Sciences students, to determine the participation of individuals in leisure activities and whether there is a difference in terms of demographic information and the offer suggestions in line with these results. The universe of this research will be individuals studying at Balıkesir UniversityFaculty of SportSciences. In our research, 436 people were reached, after the deficient and excess data were removed as a result of theanalysis, the questionnaires of 420 people were examined. In this research, which aims to examine the eisure time attitudes of Balıkesir UniversityFaculty of Sport Sciences students; The Leisure Attitude Scale, which was developed by Ragheband Beard in 1982 and whose Turkish validity and reliability studies were conducted by Akgül and Gürbüz in 2010, was used. The personal information form created by the researcher was used to determine the demographic characteristics of the individuals who seleisure attitudes were examined. Demographic information form containing personal information of the participants; It consists of questions including their classes, ages, genders, departments, place of residence, educationl evels of parents, branches and family in come. The Leisure Attitude Scale consists of three equally distributed (12-item) sub-dimensions (1) cognitive (2) affectiveand (3) behavioral, and a total of 36 items. In the research findings, it was determined that athleisure time attitudes of the individuals studying at the faculty of sports sciences caused a significant difference according to different variables. Significant p>0.05 differences were found in the subdimensions of Gender, Age and Sports Branch variables. It was determined that there were p<0.05 significant differences in the sub-dimensions of income status, parental education level, department variables, class variable and place of residence. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Boş Zaman | en_US |
dc.subject | Spor Bilimleri | en_US |
dc.subject | Tutum | en_US |
dc.subject | Spare Time | en_US |
dc.subject | Sports Science | en_US |
dc.subject | Attitude | en_US |
dc.title | Balıkesir Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin boş zaman tutumlarının incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of leaving time attitudes of Balikesir University Faculty of Sports Sciences students | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |