Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin öğretim stilleri deneyim, tercih ve algıları
Künye
Aslaner, Sevim Derya. Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin öğretim stilleri deneyim, tercih ve algıları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023.Özet
Yapılan bu araştırma spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin beden eğitimi derslerinde öğretim stilleri deneyimlerini, ileride tercih edecekleri stilleri ve bu öğretim stilleri hakkındaki algılarını belirlemek için yapılmıştır. Araştırma nicel araştırma yaklaşımlarından kesitsel tarama modeli kullanılmıştır.
Araştırmanın evrenini spor bilimleri fakültesi öğrencileri oluştururken örneklemini Balıkesir Üniversitesi spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Beden Eğitimi Öğretmenleri Öğretim Stilleri Değer Algıları Anketi (BEÖSDA)”
kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada, hangi fark testlerinin kullanılacağını belirlemek üzere normallik dağılımı için ±1 çarpıklık ve basıklık ölçütü, gruplara ilişkin varyansların homojenliğini belirlemek amacıyla ise Levene testi sonuçları dikkate alınmıştır. Bu doğrultuda parametrik testler için veri setinin normal dağılım gösterdiği belirlenmiştir. Katılımcılar geçmişte komut, alıştırma ve katılım stillerini en fazla deneyimlediklerini, öğrencinin tasarımı, kendi kendine öğretme ve kendini denetleme stillerini ise en az deneyimlediklerini belirtmişlerdir. Ayrıca katılımcılar gelecekte beden eğitimi öğretmeni olduklarında en fazla tercih edecekleri stillerin sırasıyla alıştırma, katılım, eşli çalışma ve komut stilleri olacağını, en az tercih edecekleri stillerin ise sırasıyla kendi kendine öğretme, kendini denetleme ve öğrencinin tasarımı stillerinin olduğunu belirtmişlerdir. This research was carried out to determine the teaching styles experiences of the students of the faculty of sports sciences in physical education classes, the styles they will prefer in the future and their perceptions about these teaching styles. The cross-sectional survey model, one of the quantitative research approaches, was used in the research. While the population of the research was formed by the students of the Faculty of Sports Sciences, the sample consisted of students studying at the Faculty of Sports Sciences of Balıkesir University. “Personal Information Form” and “Physical Education Teachers Teaching Styles Value Perceptions Questionnaire” were used as data collection tools in the research.
The obtained data were analyzed with the SPSS program. In the study, ±1 skewness and kurtosis criteria were used for the normality distribution to determine which difference tests would be used, and the Levene test results were used to determine the homogeneity of the variances related to the groups. Accordingly, it was determined that the data set for parametric tests showed a normal distribution. Participants stated that they experienced the command, exercise and participation styles the most in the past, while they experienced the student's design, self-teaching and self-supervision styles the least. In addition, the participants stated that the styles they would most prefer when they became physical education teachers in the future, respectively, would be practice, participation, pair work and command styles, while the styles they would prefer the least were self-teaching, self-supervision and student design styles, respectively.