dc.contributor.advisor | Er, Kemal Oğuz | |
dc.contributor.author | Semerci, Serap | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T07:56:35Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T07:56:35Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.date.submitted | 2023 | |
dc.identifier.citation | Semerci, Serap. Türkiye ile Portekiz’in ilkokul İngilizce öğretim programlarının karşılaştırılmalı olarak incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/13376 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Portekiz ve Türkiye’nin ilkokul İngilizce dersi öğretim programlarının hedef, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme ögeleri bakımından karşılaştırılması yoluyla benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyarak; yabancı dil öğretiminde istenilen sonuçları elde edemeyen Türkiye’nin İngilizce öğretim
programlarının geliştirilmesine dair kuramsal ve uygulama bağlamında katkı getirebilecek bir takım önerilerde bulunabilmektir. Bu çalışma, verilerin doküman incelemesi yöntemiyle toplandığı nitel bir durum çalışması olup, konusu itibari ile karşılaştırmalı eğitim çalışmasıdır. Araştırmanın bulguları ise şu şekilde özetlenebilir: Portekiz’de zorunlu ders olarak İngilizce dersi Türkiye’ye göre bir yıl geç başlamakta olduğu ve ilkokul İngilizce öğretim programında hedefler açısından her iki ülkede de hedeflenen dil seviyesi aynı olduğu belirlenmiştir. İngilizce öğretiminde hedeflenen dil becerileri yönünden Türkiye’de konuşma ve dinleme becerilerine yönelik kazanımlar yer alırken Portekiz’de dinleme, konuşma, okuma, yazma becerilerinin yanı sıra kültürel farkındalık konusunda da hedeflere yer verildiği görülmüştür. İçerik açısından her iki ülkenin programında benzer temalar yer aldığı farklı olarak Portekiz’de içeriğin sadece
temalar şeklinde çerçeve olarak verildiği, Türkiye de is ünitelere ayrıldığı görülmüştür. Eğitim durumları açısından karşılaştırıldığında her iki ülkede de çocukların gelişim dönemleri gereği oyun şarkı vb. etkinliklerle öğrenci merkezli yöntemlerin önerildiği görülmüş; bu konuda Türkiye’de Toplam Fiziksel Tepki yöntemi tavsiye edilirken Portekiz’de bu konunun uygulayıcıya bırakıldığı belirlenmiştir. Değerlendirme ögesi bakımından da her iki ülkede de benzer değerlendirme süreçlerinin önerildiği görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to make some suggestions that can contribute to the development of English teaching programs in Turkey, which cannot achieve the desired results in foreign language teaching, in terms of theory and practice by revealing the similarities and differences by means of comparing the primary school English curriculum of Portugal and Turkey in terms of objectives, content, educational
strategies and evaluation elements. This study is a qualitative case study carried out by document analysis method and a comparative education study in terms of its subject. The findings of the research can be summarized as follows: It has been determined that English as a compulsory subject starts one year later in Portugal than in Turkey and the targeted language level in the primary school English curriculum is the same in both countries. In terms of the targeted language skills in English language
teaching, while there are gains for speaking and listening skills in Turkey, it has been observed that in Portugal there are gains for listening, speaking, reading and writing skills as well as cultural awareness. In terms of content, it was observed that both countries' programs included similar themes, whereas in Portugal the content is given only as a framework in the form of themes, while in Turkey it is given as divided into units. When compared in terms of educational status, it was seen that in both countries,
student-centered methods with activities such as games, songs, etc. were recommended due to the developmental periods of children; while Total Physical Response method was recommended in Turkey, it was determined that this issue was left to the practitioner in Portugal. In terms of the evaluation element, it was seen that similar evaluation processes were recommended in both countries. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Karşılaştırmalı Eğitim | en_US |
dc.subject | İngilizce Öğretim Programı | en_US |
dc.subject | Yabancı Dil Olarak İngilizce | en_US |
dc.subject | Comparative Education | en_US |
dc.subject | English Curriculum | en_US |
dc.subject | English As a Foreign Language | en_US |
dc.title | Türkiye ile Portekiz’in ilkokul İngilizce öğretim programlarının karşılaştırılmalı olarak incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | A comparative examination of primary school English teaching programs in Turkey and Portugal | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |