Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYanık, Mehmet
dc.contributor.authorBalcı, Tarık
dc.date.accessioned2023-09-13T08:22:07Z
dc.date.available2023-09-13T08:22:07Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationBalcı, Tarık. Akran öğretim modelinin öğretim stilleri bilgi düzeyi, pedagojik inanç ve mikro öğretim uygulamalarına etkisi: Beden eğitimi öğretmen adaylarına yönelik çalışma. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13366
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, akran öğretim modelinin beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretim stillerine yönelik bilgi düzeyine, pedagojik inançlarına ve mikro öğretim uygulama becerilerine etkisinin incelenmesidir. Açıklayıcı sıralı karma yöntemin kullanıldığı çalışmanın nicel kısmına 'Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi' dersine kayıtlı 37 beden eğitimi öğretmen adayı, nitel kısmına ise deney grubundan altı öğreten ve altı öğrenen öğrenci dahil edilmiştir. Çalışma kapsamında 14 hafta deney grubunun derslerinde akran öğretimi modeli kullanılırken, kontrol grubunun derslerinde ise geleneksel doğrudan öğretim yöntemi kullanılmıştır. Verilerinin toplanmasında, Öğretim Stilleri Bilgi Testi, Öğretme ve Öğrenme Anlayışları Ölçeği, Beden Eğitimi ve Sporda Yöntem Uygulama Becerileri Gözlem Formu ve odak grup görüşmelerinden yararlanılmıştır. Nicel verilerin analizinde t testleri, Kruskal Wallis-H testi, tek yönlü varyans analizi ve tekrarlı ölçümlerde iki yönlü varyans analizi, nitel verilerin çözümlenmesinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Nicel bulgulara göre, deney grubunun öğretim stillerine yönelik bilgi düzeyi artışı kontrol grubundan anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur. Diğer yandan, son testlerde deney ve kontrol gruplarının anlamlı ölçüde geleneksel anlayışı benimseme düzeyi azalırken, yapılandırmacı anlayışı benimseme düzeyleri ise artmıştır. Son olarak, deney grubunun stillere yönelik mikro öğretim performanslarının kontrol grubundan daha yüksek olduğu saptanmıştır. Odak grup bulgularına göre, katılımcıların akran öğretimine yönelik görüşlerinin genel olarak olumlu olduğu, öğrenen merkezli anlayışı daha fazla benimsediklerini ve öğretim stillerini daha iyi öğrendiklerini bildirdikleri tespit edilmiştir. Sonuç olarak, akran öğretimi kullanımının beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretim stilleri konusunda güçlendirilmesinde ve yapılandırmacılığı daha fazla benimsemelerinde etkili olduğu söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the effects of peer teaching model on pre-service physical education teachers' teaching styles knowledge levels, pedagogical beliefs, and micro-teaching practice skills.In the quantitative part of the study, in which the explanatory sequential mixed method was used, 37 pre-service physical education teachers enrolled in the 'Physical Education and Sports Teaching' course, and six tutors and six tutees from the experimental group were included in the qualitative part. Within the scope of the study, while peer teaching model was used in the lessons of the 14-week experimental group, traditional direct teaching method was used in the control. In the collection of data, Teaching Styles Knowledge Test, Teaching and Learning Conceptions Scale, Physical Education and Sport Method Application Skills Observation Form and focus group interviews were used. In the analysis of quantitative data, t-tests, Kruskal Wallis-H test, one-way variance analysis and two-way repeated measures ANOVA, and content analysis was used in the analysis of qualitative data. According to quantitative findings, it was determined that the increase in the knowledge level of the experimental group regarding teaching styles was significantly higher than the control group. On the other hand, the level of adopting the traditional conception of the experimental and control groups significantly decreased, while the level of adopting the constructivist conception increased in the posttests. Finally, it was found that the micro-teaching performances of experimental group regarding styles were higher than control. According to the focus group findings, it was determined that the participants' opinions on peer teaching were generally positive, they reported that they adopted the learner-centered conception more and learned teaching styles better.As a result, it can be said that the use of peer teaching is effective in empowering pre-service physical education teachers in terms of teaching styles and adopting constructivism more.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkran Öğretimien_US
dc.subjectMikro Öğretimen_US
dc.subjectÖğretim Stillerien_US
dc.subjectPedagojik İnançlaren_US
dc.subjectMicro Teachingen_US
dc.subjectPedagogical Beliefsen_US
dc.subjectPeer Teachingen_US
dc.subjectTeaching Stylesen_US
dc.titleAkran öğretim modelinin öğretim stilleri bilgi düzeyi, pedagojik inanç ve mikro öğretim uygulamalarına etkisi: Beden eğitimi öğretmen adaylarına yönelik çalışmaen_US
dc.title.alternativeThe effect of PEER teaching model on teaching styles knowledge level, pedagogical beliefs and micro teaching practices: The study for PRE-service physical education teachersen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster